Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Vad gör man när kassaföretaget inte sköter sig alls?

Inlägg 1 av 2

2010-07-12, kl 09:33

Kristin

Kristin

Inlägg: 7

Vad gör man när kassaföretaget inte sköter sig alls?

Köpte en datakassa med kassasystem från företag X, kände en säljare där genom en vän till mig fick lite kompisrabatt och hyrde den inte utan köpte den då det blev billigare. Nu har den personen jag köpte apparaten slutat (gick från ena dagen till den andra typ) och det går väldigt sällan att nå detta företag. Helt plötsligt kunde jag inte sälja eller ta emot presentkort och de skulle beställa licens för det. Det är nu 3 v sedan och jag har inte hört något från dem, jag ringer men kommer inte fram, när man gör det svarar ingen så jag lämnar meddelande om att de ska ringa upp mig, jag har mailat den nya säljaren som varit hos mig och till företagets info-mail men ingen svarar och ingen ringer!
Idag fick jag så tag i ägaren till detta skitföretag och han intar försvarsställning på en gång och säger att de har så mycket att göra med nya kassalagen, de jobbar 16h om dygnet och bla bla bla. Det känns som att jag inte bryr mig om det - på 3 v ska de väl hinna ringa upp mig och fråga vad jag vill eller tala om hur det går!?
Har jag ingen rätt alls som kund att få hjälp och jag har god lust att bara skita i det här och lämna tillbaka deras kassa, men det får jag väl antagligen inte utan är fast med dessa skitstövlar nu!?
Så jäkla otrevlig människa jag pratade med och jag var inte otrevlig mot honom på något sätt utan pratade sakligt och i normal samtalston medan han höjde rösten och bara babblade på och lät inte mig få prata knappt.
Så himla besviken!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2010-07-14, kl 12:18

iqbal

iqbal

Inlägg: 4

Jag hade också problem med min kassaleverantör. Skicka ett mail(eller ring och prata med de först) till skatteverket om inte kassan håller vad lagen kräver, svaret som du får från skatteverket kan du använda som din rättighet mot kassaleverantören, eftersom de nog vill ha sin kassa godkänd av skatteverket så kanske de tar dig mer på allvar.
Hoppas att det går bra.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat