Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 4

1 2 3 4
Forum Affärsidéer

Jag kan sitta i styrelsen för nystartade företag mot en mind

Inlägg 11 av 40

2010-08-07, kl 18:35

Pongy

Pongy

Inlägg: 40

Andreas,

Jag skulle inte använda uttrycket grisen i säcken när det rör sig om tjänster om jag var du. Det är ett utryck som lämpar sig väl när information saknas om produkter men tänk på att inte använda det i den här typen av sammanhang.

Att information saknas om tjänsten i fråga är en sak, jag ogillar bara sättet du formulerade dig på - jag förstår om det inte var avsiktligt stötande men när man skickar meddelanden och gör inlägg i forum så tycker jag att man ska tänka en extra gång på att formulera sig på en transparent och tydligt sätt och undvika jargong och metaforer som riskerar att väcka ogillande. Affärskorrespondens kan vara väldigt subtil och allt kan tolkas till ens nackdel.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 40

2010-08-07, kl 18:43

Pongy

Pongy

Inlägg: 40

I vilket fall, här är en lista över tjänster som jag kan utföra som styrelsemedlem, jag har även redigerat mitt ursprungliga inlägg:

* Project Management
* Business Platforms
* Customer Service
* Sales
* Databases
* Web Development
* Communication
* Networks
* Remote assistance
* IT Support
* Bookkeeping
* Translations
* Marketing Research
* Outsourcing

För nystartade företag kan det ibland vara billigast att bara anlita mig som styrelsemedlem utan administrativa tilläggstjänster. Jag har mycket kompetitiva priser för mindre företag med låg omsättning - skicka ett privat meddelande (inkl. e-mail) för mer information, prislista och vidare diskussion.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 40

2010-08-08, kl 12:52

7AAA7

7AAA7

Inlägg: 20

haha helt otroligt, sluta vara såna torrbollar, ni fattar väl själva att man tar upp den mer privata och viktiga informationen när man gått vidare till nästa steg, sluta bete er som "kärringar" haha

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 40

2010-08-08, kl 13:19

Pongy

Pongy

Inlägg: 40

AaA,

Även om jag håller med i sak om att privat och känslig information inte nödvändigtvis bör lämnas ut i första steget så tycker jag att du tar i lite här. Tänk på vad du skriver och hur du uttrycker dig så att du gör ett tillförlitligt intryck.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 40

2010-08-08, kl 13:24

Pongy

Pongy

Inlägg: 40

Jag har jobbat rätt mycket med affärskorrespondens och uttryck som "torrbollar", "kärringar", "grisen i säcken" och så vidare fungerar inte när man ska kommunicera med andra företag - för det krävs att man formulerar sig tydligt och klart och ibland lite formellt. För den som funderar på att starta eget rekommenderar jag att sätta sig in i hur företagen kontaktar varandra, det är svårt att sälja om recipienten ogillar tonläget i e-mailet/brevet/meddelandet, oavsett hur bra produkten eller tjänsten är.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 40

2010-08-08, kl 13:35

7AAA7

7AAA7

Inlägg: 20

Du var ju speciell du, jag menar att de hackar lite för mycket på dig genom sina inlägg, och här kommer du och ska svara direkt utan att läsa igenom vad jag har skrivit. Hur fick du för dig att detta är personligt till riktat mot dig?

Självkänslan spelar in. aja

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 40

2010-08-08, kl 13:41

Pongy

Pongy

Inlägg: 40

Nej, som sagt, jag håller med dig till viss del men jag föreslår ändå vänligen att du använder ett lite tydligare och mer neutralt sätt att formulera dina åsikter på.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 40

2010-08-08, kl 13:48

7AAA7

7AAA7

Inlägg: 20

Okay, det respekterar jag,kan vara neutralare på din tråd.
Tråkigt när massa negativa människor ska hacka på någon(du) som har massa kompetens och erbjuder sina tjänster. Lycka till med allt!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 40

2010-08-08, kl 13:59

Pongy

Pongy

Inlägg: 40

Tack så mycket AaA, när allt kommer omkring så vill vi ju alla mer eller mindre samma sak - att lyckas i affärer - det är bara det att vi har lite olika vägar att nå målet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 40

2010-08-08, kl 14:09

7AAA7

7AAA7

Inlägg: 20

Det stämmer!! :) Antar att man helt enkelt får lära sig att ignorera alla negativa kommmentarer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 4

1 2 3 4