Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 3 av 4

1 2 3 4
Forum Affärsidéer

Jag kan sitta i styrelsen för nystartade företag mot en mind

Inlägg 21 av 40

2010-08-08, kl 14:20

Pongy

Pongy

Inlägg: 40

Ja precis, det hör till nästan att få negativ kritik och att kunna bemöta den på ett sakligt och proportionellt sätt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 22 av 40

2010-08-08, kl 15:34

username

Isabelle
Edlund

Inlägg: 5

Läser det ni har skriver och känner att det blir lite väl överdriven diskussion i onödan.

Pongy: ta till tipsen och i framtiden så skriv lite mer information om vart du har erfarenhet osv.

Jag följer de andras exempel, jag skulle inte heller "köpa grisen i säcken".
Det är precis som att jag anlitar dig utan att ens veta vem du är, vad du har gjort osv.
Det är ju meningen att du ska dra till dig personer, och med det du skrev så tilltalade du inte mig. Men önskar dig lycka till med affärerna :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 23 av 40

2010-08-08, kl 15:41

Pongy

Pongy

Inlägg: 40

Isabelle,

Jag uppskattar inte ditt inlägg. Mitt ursprungliga meddelande har redan uppdaterats med ytterligare information och som jag redan har nämnt åtskilliga gånger så kommer vidare diskussion om tjänsterna i fråga att diskuteras utanför detta forum där nivån inte alltid är vad den kanske borde vara.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 24 av 40

2010-08-08, kl 15:45

username

Isabelle
Edlund

Inlägg: 5

Men att du har uppdaterat det i senare svar har jag inte i åtanke.
Jag vill att du ska få affärer från första inlägget du lägger in i ett forum.
Kritiken är ingenting personligt riktat mot dig, jag anser bara att jag inte skulle maila dig utöver det du skrev, för jag kan också sitta och skriva en massa olika ord och säga att jag kan si och så, men jag vill veta mer konkret, därför vill man ha en liten personlig presentation, och sen skriva en kort information om något du har jobbat med och sen "förutom detta kan jag även hjälpa till med"
Då känner jag en "connection" till dig, vilket jag tyvärr inte gjorde i det du skrev

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 25 av 40

2010-08-08, kl 15:54

Stefan Tall

Stefan Tall

Inlägg: 12

Jag trodde att det handlade om målvaktstjänst (innan inlägget uppdaterades)

http://www.plexiglas.nu
http://www.plexiglasskivor.se
http://www.plastskivor.se
http://www.polykarbonat.se
http://www.golvskydd.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 26 av 40

2010-08-08, kl 15:57

Pongy

Pongy

Inlägg: 40

Isabelle,

Jag utgår från att du börjar med att läsa det första inlägget innan du bestämmer dig för att ha en åsikt på ett forum. Ärligt talat uppskattar jag om du inte bara läser det första utan samtliga inlägg, det blir tröttsamt att besvara samma typ av synpunkter om och om igen.

Mitt första inlägg var ett väldigt grundläggande meddelande där jag snabbt sammanfattande vilken typ av tjänster jag kan vara behjälplig med vid nystartande av företag. Ytterligare information och vidare diskussion om ett eventuellt samarbete förs privat utanför detta forum. Det är inte alla företag som vill trumpeta ut sina affärsidéer till allmänheten och personligen håller jag också ofta på sekretessen tills jag vet vem jag har att göra med.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 27 av 40

2010-08-08, kl 15:58

Pongy

Pongy

Inlägg: 40

Stefan Tall,

Där ser man, väldigt intressant.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 28 av 40

2010-08-08, kl 16:02

username

Isabelle
Edlund

Inlägg: 5

Pongy, läs det jag har skrivit som jag har skrivit det, inte så som du vill läsa det!

Jag skriver att jag vill ha all information i det första inlägget du skriver, om jag ska anlita dig så ska jag inte behöva läsa igenom alla 4a sidor innan jag skapar min uppfattning om dig.

Jag vill ha en kort information om dig i första inlägget, kort om vad du kan och sen alla andra tjänster du även kan. Detta är då för att jag ens ska kontakta dig utanför detta forum.

En tanke att tänka på, som att du är aktiv på mer forum än detta som du skrev!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 29 av 40

2010-08-08, kl 16:25

Pongy

Pongy

Inlägg: 40

Isabelle,

Jag kommer att uppdatera det ursprungliga inlägget kontinuerligt och det finns ingen anledning för dig att förmoda att så inte skulle vara fallet. I ett forum där möjligheten finns att redigera ett inlägg kan man alltid gå tillbaka i efterhand och fylla på mer information. Min arbetsmetod är att uppdatera mina webbplatser och inlägg allt eftersom - en metod som har fungerat bra hittills. Oavsett hur utförligt du formulerar det första inlägget finns alltid möjligheten att någon kommer med synpunkten att information om X eller Y saknas, vilket gör att forum förblir dynamiska konversationsmiljöer snarare än statiska. Jag kan vidare inte dra mig till minnes att jag har begärt återkoppling på huruvida inlägget innehåller tillräckligt med information - snarare har jag bara velat annonsera om och marknadsföra en tjänst. I viss mån är det positivt för mig att få återkoppling, även negativ sådan men jag anser dels att tonläget alltid ska passa in i affärssammanhang (får ej vara stötande) och dels att återkommande synpunkter som redan förmedlats i viss mån kan betraktas som irrelevanta.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 30 av 40

2010-08-08, kl 17:49

username

Trantor
Invest

Inlägg: 68

Du har tyvärr diskvalificerat dig som styrelseproffs med din meritförteckning. Målvakt återstår men för det behövs ingen merit.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Sida 3 av 4

1 2 3 4