Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Behöver bankkonto?

Inlägg 1 av 3

2010-08-09, kl 05:39

barje47

barje47

Inlägg: 6

Behöver bankkonto?

En fråga.Ett företag som jag ev. ska starta har svårt att få bankkonto på firman då jag varit utomlands i flera år så har noll i inkomst i Sverige osv.De tittar ju på bolagsmännen idag, vilket innebär att med mig så är bolaget inte kreditvärdigt.Behöver inga krediter någonstans men måste ha ett bankkonto för att kunderna ska kunna betala sina varor.Jobbar mot slutkonsument.Några förslag eller ska jag ge upp och gå på socialen i stället, så känns det just.Tips någon?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2010-08-09, kl 12:24

joimport

joimport

Inlägg: 97

hej lennart testa detta https://lan.bank2.se/spar/Foretagskonto-med-kort/Foretagskonto/

ingenting är omöjligt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2010-08-09, kl 13:06

barje47

barje47

Inlägg: 6

Hej
Tackar jo har ansökte där.Väntar och ser men tveksam om de ger till mig med tanke på att vid en koll på mig noll inkomst de sista 4 åren så tveksamt men vi får se. Jag letar efter andra vägar att gå tex vet jag att man kan hyra sin arbetsgivare. Funkar inte riktigt för mig då vi har varuförsäljning och kunder ska betala med kreditkort och fakturera mig tjänsten och då behöver jag ett bankkonto dit pengarna ska gå. Annars får jag väl köpa ett färdig reggat bolag mjed alla konto färdiga.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat