Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Webshop, registrera domän

Inlägg 1 av 5

2010-09-25, kl 09:48

gnagaren

gnagaren

Inlägg: 1

Webshop, registrera domän

Jag ligger i startgroparna för att starta upp en webshop och fastnade i något så simpelt som registrering av domän.
Jag har ett par domännamn sedan tidigare via min hobby och de ligger på One.com, men nu håller jag som bäst på att kika på olika webshopslösningar hos olika leverantörer och ofta erbjuder de också webhotell.
Jag vill dock registrera domänen omgående, tips på vart man lätt registrerar den och man sedan kan få flytta/lägga den hos vilket webhotell som möjligt.

Hälsningar
Marianne

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2010-09-25, kl 14:01

username

Philip
Dyplin

Inlägg: 14

Regga den på Loopia.se, så kan du enkelt peka om/flytta domänen!

Womba Reklambyrå - Vi hjälper dig med Hemsida, Grafisk design och Trycksaker!

http://www.womba.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2010-09-25, kl 14:46

username

Jakob
Pedersen

Inlägg: 3

Hej Marianne,
Hos Media Function arbejder vi netop nu på at starte en afdeling op i Sverige.
Vi tilbyder design og udvikling af webshops, websites, samt driften (hosting og domæne) på disse.

Vi mangler nogle Svenske referencer, som vi kan markedsføre i Sverige, så der vil være store besparelser på de første svenske projekter, som vi får ind.

Se vores danske website her: www.mediafunction.dk (det svenske site er ikke online endnu)

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at sende mig en email på [email protected]

Med venlig hilsen
Jakob Hofman Pedersen

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2010-10-04, kl 10:52

username

Jari
Viirelä

Inlägg: 9

Hej Marianne

Kolla gärna www.distansdata.nu också, du kan behålla ditt webbhotell och domän om du vill och få en e-butik från 990 kr exkl.moms i en engångskostnad installerad och klar på ditt webbhotell. Ingen månadsavgift för e-butiken. Livstids fri support via telefon och mail ingår.

Jag har jobbat i 7 år med e-handelslösningar baserade på osCommerce.

DistansData Webbyrå - E-handelslösningar och hemsidor
www.distansdata.nu

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2010-10-19, kl 16:05

smalltownmedia

smalltownmedia

Inlägg: 3

Håller med Philip om att Loopia är det bästa stället att registrera domäner. Bra support och priser!

Vill du ha en snygg och flexibel e-butik så jobbar vi med OpenCart, som är en webbshop i öppen källkod, vilket innebär att den inte blir "låst" hos en leverantör som många andra webbshopar, utan den är din egen och den kan växa med ditt företag. Den är dessutom både användarvänlig och sökmotorvänlig och en modernare lösning än exempelvis osCommerce och andra äldre e-handelslösningar.

Det är inga problem att peka om din domän hos Loopia till en OpenCart webbshop.

Smalltown Media - Webbyrå i västra Värmland
www.smalltown.se
--
Web-in-Box - Snygg och smart hemsida till fast pris
www.webinbox.se
--
E-butik till fast pris med OpenCart
--
Skräddarsydda webbplatser

Inläggets betyg
Svara Svara med citat