Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

förfest bar!?

Inlägg 1 av 7

2004-11-23, kl 14:47

username

Fredrik
Gustafsson

Inlägg: 2

förfest bar!?

jag o en kompis satt o diskuterade över en fika en lördagseftermiddag vad som skulle kunna behövas i vår stad o då kom jag på den briljanta idén. man skulle ta o starta en slags förfest bar där det är halva priset fram till 24 på shots och öl. bara en slags skjuts ut till dem riktiga uteställena.. frågan är om detta är en bra idé eller om det bara kommer att hänga en massa alkisar där som man aldrig blir av med som skrämmer iväg de gäster man vill ha.. jag vet inte. ge mig synpunkter!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2004-11-23, kl 16:51

username

Joel
Corneliusson

Inlägg: 36

Citat:

Ursprungligen postat av:

jag o en kompis satt o diskuterade över en fika en lördagseftermiddag vad som skulle kunna behövas i vår stad o då kom jag på den briljanta idén. man skulle ta o starta en slags förfest bar där det är halva priset fram till 24 på shots och öl. bara en slags skjuts ut till dem riktiga uteställena.. frågan är om detta är en bra idé eller om det bara kommer att hänga en massa alkisar där som man aldrig blir av med som skrämmer iväg de gäster man vill ha.. jag vet inte. ge mig synpunkter!



Alkisar lär hänga där garanterat, men det är väll bra med stammisar ? ;)
o i så fall blir det garanterat ett HAK som jag personligen aldrig skulle sätta min fot på.

Sen så har ju faktiskt dem flesta uteställen HappyHour fram till 23-24 tiden vad jag vet.

Kanske bättre att försöka tänka på att starta en riktigt Bar/Pub/club med bra priser och schysst inredning i stället.

Mvh

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2004-11-23, kl 23:42

username

Fredrik
Gustafsson

Inlägg: 2

Men det finns det ju så många av! Man vill ju ha nåt som ingen annan har. Tänk dig ett ställe man kan gå till innan man går ut där man kan köpa 10 shots med polarn skitbilligt o sen sänka dom för att sedan gå vidare. Jag tror det hade funkat! Men,.. Jag vet inte :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2004-11-24, kl 10:18

cougarit

cougarit

Inlägg: 46

Tänk på att för ditt halva pris på groggandet så ska du betala, skatt, hyra, moms, lön, sociala avgifter etc
Sen kommer du inte att bli poppis om du sänker marknaden totalt för de andra barerna.

Sen vill man ju som företagare gärna kunna få en slant i sin egna ficka också.

Tanken är god annars. Gå på krogen är inte billigt idag.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2004-11-25, kl 00:21

username

Sven
Svensson

Inlägg: 11

Ledsen, många har haft tanken, men har efter att ha räknar ut det inte kunnat få ihop det. du borde isåfall fundera på det snubben ovan snackar om....
idén hade kanske funkat på en lagom stor ort, kanske...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2004-11-27, kl 20:48

username

Henrik
Johansson

Inlägg: 7

Visst vore det bra om spriten var jättebillig. Men det är inte allt, vill nog påstå att inredning, tema, musiken och således stämningen är det som avgör allt. Bara för att du tar 25:- för ölen innebär inte att folk vallfärdar dit. Snarare tvärt om. Idag är folk beredda att betala 40-50kr för en öl.
Försök istället satsa på ett vanligt ställe fast med ett speciellt tema. Där folk känner sig välkomna, där det är bra stämning och där bråkstakarna åker ut fortare än kvickt.
(Att öppna ett ställe med irländskt tema i en stad där det finns vanliga uteställen med ikea-inredning, kan bli en riktig hit.)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2004-12-03, kl 21:02

username

Medlem
#20132

Inlägg: 54

Enl alkohollagen är det inte tillåtet att sälja för "halva priset" eller ha happy hour, tänk på det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat