Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta eget fastighets företag utomlands

Inlägg 1 av 4

2010-10-27, kl 22:20

Wiland

Wiland

Inlägg: 12

Starta eget fastighets företag utomlands

Hej! Hur låter idéen att starta ett fastighets företag utomlands? Kanske i Turkiet eller Spanien?

Är det svårt? Vad behöver man för startkapital? Måste man vara fler än en person? Är det svårt att starta ett fastighets företag i Sverige och utomlands?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2010-10-30, kl 15:20

Andersson

Andersson

Inlägg: 13

Eftersom jag har jobbat med sådant avråder jag alla att glömma Spanien och Turkiet. Det vore säkrare att hellre försöka i Sverige i så fall. Ett hett gratistips vore att Ni hellre köper kåkar för mellan 200 000 - 500 000 kr längst i norr och sedan monterar ner dem och flyttar dem till attraktiva tomter nära stadregionerna i Sverige och säljer dem för 1 500 000 - 5 000 000 milj kr istället och gör ett ordentligt klipp.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2010-10-31, kl 20:55

Papshue

Papshue

Inlägg: 1

"Ett hett gratistips vore att Ni hellre köper kåkar för mellan 200 000 - 500 000 kr längst i norr och sedan monterar ner dem och flyttar dem till attraktiva tomter nära stadregionerna i Sverige och säljer dem för 1 500 000 - 5 000 000 milj kr istället och gör ett ordentligt klipp."Är bara nyfiken. Hur tänkte du då?  Då är det som att  du betalar 200 000- 500 000 kr för är materialet som huset består utav. Sen tillkommer kostnader för att montera ner huset, frakta det, montera upp huset, samt det dyraste, köpa upp den attraktiva tomen nära stadsregionerna. Jag kan mycket väl ha förstått det hela fel, men jag har svårt att se profiten i det hela om man inte är snickare själv...Är själv inne i fastighetsbanorna, men har inte landat ngt som ser tillräckligt intressant ut.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2010-11-27, kl 22:04

natasha83

natasha83

Inlägg: 5

Är väldigt intresserad av att äga fastigheter i framtiden. Men då mest höghus/hyreshus. Vad ska man tänka på? Kan oxå tänka mig att det kan bli svårt att etablera utomlands om man inte har tidigare erfarenhet.Skulle själv börja smått i Sverige och sedan gå vidare utomlands./Natasha

Inläggets betyg
Svara Svara med citat