Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Bemanning- frågor söker svar

Inlägg 1 av 4

2010-11-03, kl 08:32

Badass

Badass

Inlägg: 76

Bemanning- frågor söker svar

Jag arbetar inom bemanning och behöver nu lite info från alla er kunniga på denna sidan

Om man jobbar inom bemanning ska man då inte ha snittlönen på det företaget man är uthyrd till och om så är fallet hur får man reda på den om man inte kan fråga?

Sen har jag även ett par frågor angående hur man startar ett eget bemanningsföretag. Kan man skaffa f-/fa skatt och "hyra" ut sig själv i början eller måste man starta ett AB ?

Sen behöver jag även tips på sidor där man kan ta reda på mer om just uppstarten av ett bemanningsföretag. Dessa sidor/länkar kan ni skicka i ett PM till mig. Alla tips är värdefulla     ;)

Även partners investerare är mer än välkomna att höra av sig
/Andreas

Andreas Svedjehed

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2010-11-03, kl 18:39

Platinatjejerna

Platinatjejerna

Inlägg: 8

Hm... Badass är inget bra namn om du söker partners. Är du en skitstövel eller en storpruttare? Lite nyfiken på varför man väljer ett sådant namn.

Age is just a number

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2010-11-03, kl 22:34

zumzum

zumzum

Inlägg: 1

HejJag tycker att du absolut inte skall ha snittlönen, du erbjuder din tjänst för att kapa tillfälliga toppar och måste kunna lägga undan till tillfällen utan uppdrag.Du kan skaffa ett enkelt eget företag, fyll i på skatteverket och kostar inget. AB behöver du inte starta med. Tänk bara på när du registrerar ditt företag och gör en preliminär uppskattning på din omsättning och vinst att den ligger till grund för en månatlig beskattning oavsett om du har uppdrag eller ej. Du för tillbaka för mycket betald skatt men det kan vara tufft att ligga ute med pengarna ett år, ha låg profil när det gäller vinst första året.Lycka till

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2010-11-09, kl 11:24

Badass

Badass

Inlägg: 76

Tack för svaret, någon som vet länkar eller sidor där man kan läsa på mer om just uppstarten och gällande lagar och regler?

Andreas Svedjehed

Inläggets betyg
Svara Svara med citat