Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Klädmärke: Hoodies med tryck streetstil

Inlägg 1 av 13

2004-11-24, kl 00:33

username

Christian
Johansson

Inlägg: 1

Klädmärke: Hoodies med tryck streetstil

Hej!

Jag har under en längre period suttit o designat en del tryck ämnade åt Hoodies/luvtröjor och t-shirtar då tanken på ett eget klädmärke är lockande.

Nu skulle jag gärna vilja ha tips på grossister för tröjor och på tryckerier men det är även intressant om man skulle kunna sälja in sig nånstans.

MVH Christian

[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 13

2004-11-24, kl 21:18

bjernebo

bjernebo

Inlägg: 46

Inlägg 3 av 13

2004-11-25, kl 10:13

username

Petter
Grotteblad

Inlägg: 28

Hej,

Att importera från kina (som vissa förespråkar) är ett billigt alternativ. Dock så får du räkna på moms, och tullavgift som betalas till tullen. Du måste dessutom få varan godkänd för flygtransport. Kvalitén är väldigt skiftande (även inom samma parti), så det gäller att vara vaken på om leverantören/fabriken har goda referenser. Att köpa från profilföretag i sverige, kan istället bli orimligt kostsamt, men kvalitétssäkrat.
Jag har importtillstånd och importerar från turkiet. Detta är ett bra och billigt alternativ. Turkiet har ingått ett avtal med eu, så att du slipper tullavgift, och leveranstiden ca: 1 månad. Kvalién är som alltid upp till dig att granska. Referenser är ett krav! Eftersom jag importerar 1000-tals med plagg, så har jag en gräns på 100st plagg/tryck el. brodyr. Alltså kan du beställa 100st hoodiesar med eget tryck/brodyr till bra pris. Ge ett förslag på vad du vill ha, så får du ett konkurenskraftigt pris.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 13

2004-11-30, kl 19:12

bjernebo

bjernebo

Inlägg: 46

var hittar man det företaget du använder på internet då??

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 13

2004-12-01, kl 19:18

username

Fredrik
Nilsson

Inlägg: 3

det här forumet suger så hårt.

grotzie, Vad menar du ? Är du en återförsäljare till kläder som du importerat eller gör du screentryck samt broderier ?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 13

2004-12-14, kl 12:05

username

Petter
Grotteblad

Inlägg: 28

Jag är importör till återförsäljare. Kläderna jag importerar har både brodyr och tryck. Finns bra fabriker runt omkring Istanbul. Ska man göra egna t-shirts kan man lika väl göra dem i sverige, men ska man göra hoodiesar eller sweatshirts kan det löna sig att tillverka dom i turkiet. Gäller bara att vara bra på att förhandla, kräva referenser, samt kontrollera varan på plats. Låter kanske lite bökigt, men när man väl har fått in rutinerna och kontakterna kan man koncentrera sig på det som är viktigt. Hitta kunder!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 13

2004-12-15, kl 23:34

feik

feik

Inlägg: 3

grotzie,
Jag och en kompis ska starta ett klädföretag, en reklamfirma trycker t-shirts och hoods för just nu men som sagt ganska dyrt med hoods och speciellt om man ska ha den där lappen i nacken!!vad kan du göra för priser?med tryck hör gärna av dig på min mail
[email protected]
Mvh Kristoffer

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 13

2005-01-17, kl 10:42

Tessie

Tessie

Inlägg: 15

Hej!
Är på gång och starta en klädbutik i Gbg, är intresserad av dins varor!!! Vad har du tänkt att dom skall säljas o.s.v.???

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 13

2005-01-27, kl 13:28

username

Petter
Grotteblad

Inlägg: 28

Citat:

Ursprungligen postat av:

grotzie,
Jag och en kompis ska starta ett klädföretag, en reklamfirma trycker t-shirts och hoods för just nu men som sagt ganska dyrt med hoods och speciellt om man ska ha den där lappen i nacken!!vad kan du göra för priser?med tryck hör gärna av dig på min mail
[email protected]
Mvh Kristoffer

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 13

2005-01-27, kl 13:32

username

Petter
Grotteblad

Inlägg: 28

Kristoffer,

Jag kan erbjuda dig de flesta fabrikaten. Saäg till vad du vill ha, så ska jag ge
ett pris. Ju mer info desto bättre (färger, antal, med tryck?, med brodyr?, tag i
nacken, hängande tags med lapp, inplastade styckevis o.s.v)

Ledsen att jag inte svarat tidigare. Har varit utomlands.

Med Vänliga Hälsningar

Petter "Grotzie"

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2