Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Hur många behöver hjälp?

Inlägg 1 av 1

2010-11-05, kl 09:38

Sanwret

Sanwret

Inlägg: 27

Hur många behöver hjälp?

Detta inlägg hör kanske egentligen hemma under affärsidéer, men det är ju i detta forum alla med bokföringsfrågor håller till, så jag provar här :). Jag funderar på hur många småföretagare det kan tänkas vara som vill ha hjälp med allt pappersarbete, ekonomi och administration. Det kan ju inte ni svara på förstås, men jag tänkte att ni kanske har en uppfattning om vilken efterfrågan som finns på dessa tjänster.Skulle du själv ta hjälp med sånt?  Jag har arbetat som ekonomiassistent i många år (är alltså inte revisor eller nåt, men rutinerad) och funderar nu på om jag ska ta uppdrag åt flera småföretagare eftersom jag har tid till det nu när jag bara jobbar deltid. Men finns det efterfrågan på det? Och anlitar man nån man inte "känner"? Är man beredd att betala för dessa tjänster? Vad skulle behövas för att just du skulle anlita mig i ett hypotetiskt fall? Blir jätteglad om ni vill dela med er. Det går bra att maila mig också på [email protected] om du hellre vill det.

Svara Svara med citat