Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Fabrik sökes

Inlägg 1 av 6

2010-11-15, kl 15:29

Ivana88

Ivana88

Inlägg: 5

Fabrik sökes

Vi söker en fabrik i Asien (där framförallt Thailand varit av intresse) för att kunna tillverka våra egendesignade smycken.

I dagens läge har vi en egen webbshop, där det just nu säljs handplockade smycken från olika leverantörer.
Vi vill driva detta vidare och få våra egna smycken tillverkade direkt från en fabrik.

Är tacksam för tips om hur man hittar bra fabriker (främst Thailand)? Hur går man tillväga? Just nu är vi på ruta ett.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2010-11-15, kl 15:33

Antoine

Antoine

Moderator

Inlägg: 40

Hej ivana!
Var vänlig och skriv inte samma inlägg på flera ställen, raderade precis din andra tråd. 
MvH StartaEget.se 

Jag är en av administratörerna av denna hemsida men står främst för utveckling av nya funktioner. Så om det är något du undrar eller saknar ett par funktioner släng iväg ett meddelande till mig

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2010-11-15, kl 16:57

henhao.se

henhao.se

Inlägg: 11

Hej Ivana,

Du kan filtrera ut smyckesleverantörer från just Thailand via tex. Alibaba.
http://www.alibaba.com/countrysearch/TH/jewelleries.html

Eller så kan du ju åka till Thailand och knyta kontakter på plats. Finns ett smycketsdistrikt i Bangkok. Då kan du kombinera med lite semester också :) http://www.thaitradefair.com/fairin/gems/

Är du intresserad av smycketillverkning från Kina eller Taiwan kan du kontakta mig direkt med mer info.

Mvh,

Gustaf Sandmark
www.henhao.se


Import och utveckling i Kina - www.henhao.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2010-11-16, kl 12:40

Ivana88

Ivana88

Inlägg: 5

AntoineOk! Ska inte ske igen. Ny här så jag visst inte vilken ämnesgrupp som var rätt för detta ämne.

henhao.se
Tack för svaret! Ska genast kolla upp leverantörer via Alibaba. Har tidigare bara hittat leverantörer som säljer "färdiga" smycken.

Resa till Thailand är bokad i vår, därav intresset för just Thailand. Men självklart är jag öppen för andra länder då jag snabbt vill göra vår/ sommarkollektionen klar. Vore jättetacksam för mer information gällande Kina och Taiwan.


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2010-11-16, kl 12:51

henhao.se

henhao.se

Inlägg: 11

Hej Ivana,

Maila mig på [email protected] mer mer info om exakt vad du är ute efter för smycken.
Vart i Sverige finns du? Jag är hemma från Kina den 24:e Nov - 6:e Dec för att träffa mina kunder.
Kanske kan vi ta ett möte då? Jag finns i Stockholm.

Maila mig.

Mvh,
Gustaf

Import och utveckling i Kina - www.henhao.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2010-11-16, kl 13:09

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Gustaf, om du har tips på några häftiga giveaways vi kan ge ut till våra kunder så får du gärna skicka ett mail till oss på redaktionen. Mailadressern hittar du på min profilsida.

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat