Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Franchise

Starta en Sportbar

Inlägg 1 av 4

2010-10-28, kl 17:17

Wiland

Wiland

Inlägg: 12

Starta en Sportbar

Hej! En idé jag har tänkt på länge är att starta en sportbar, och det är de jag har velat göra ganska länge då det inte finns så många sportbarer i Sverige, eller utomlands. Men hur mycket i startkapital ska man ha?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2010-10-31, kl 00:12

Andersson

Andersson

Inlägg: 13

Ifall Du menar en bar med fullständiga rättigheter typ pub/drinkbar finns det ju hur många som helst. De flesta har ju storbildsskärmar och visar världscup, OS , och vad som helst. Jag har mycket svårt att föreställa mig att den idén vore särskilt ny eller exclusiv idag. Dessutom kräver myndigheterna en hel del om man skall starta en sådan. Testa istället en idé som jag satte igång på 80-talet i Spanien på en lyxort som hette Puorto Banus. Jag hyrde en konfiskerad kryssare av myndigheterna som jag hade lyxparty på varje helg i deras lyxhamn. Endast medlemmar med sällskap hade entré och priset var cirka 1 500 sek per person och kväll. (Idag minst det dubbla värdet.) Allt ingick som champagne, drinkar, snacks och show mm. I Sverige finns det festlokaler, bygdegårdar mm att hyra som det är hög klass på. Men Du behöver vara en baddare på både drinkar, service och skapa de rätta kontakterna. I Ditt fall vore det lämpligare att vända sig till folk med pengar och stil. Att ha en pub där folk hänger över en bira i flera timmar för 38 spänn och om de sedan lyckats kröka för 500 spänn går omkring och yrar och vrålar och förstör Din mugg samtidigt, blir Du inte rik på. Vill man bli rik på mat och alkohol krävs det mycket mer än så.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2010-10-31, kl 08:40

Wiland

Wiland

Inlägg: 12

Okej! Skulle vi kunna prata lite mer via PM? Skulle kännas lite enklare. :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2010-11-19, kl 19:52

7AAA7

7AAA7

Inlägg: 20

Finns hyfsat många sportsbarer i Göteborg. Vart i sverige hade du tänkt dig?MVH // Alireza

Inläggets betyg
Svara Svara med citat