Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

E-handelssystem

Inlägg 1 av 5

2010-12-01, kl 22:00

ehandlare2010

ehandlare2010

Inlägg: 6

E-handelssystem

Hej,väljer e-handelssystem mellan Talex och Askås. Är inte IT-kunnig själv. Vilka fördelar respektive nackdelar finns med att välja open source respektive "stängt" system?
Tack på förhand!Rickard 

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2011-01-31, kl 22:52

starpos.se

starpos.se

Inlägg: 5

 Jag skulle nog välja OS Commerce.   Det är gratis och fungerar väldigt bra. Har lång erfarenhet av det.. Släng iväg ett mail om du har några frågor :-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2011-12-20, kl 11:52

nordicwebteam

nordicwebteam

Inlägg: 24

Det finns rätt mycket säkerhetsriksker med oscommerce. Väljer du en egenutvecklad plattform som askås eller talex så är du fast med samma leverantör.

Vi arbetar med internationellt välkända plattformar som wordpress och magento. ta en titt på www.nordicwebteam.se eller slå en signal till mig på 0739245940 eller maila [email protected]

Magento & Wordpress e-handel webshop hemsida www.nordicwebteam.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2011-12-20, kl 20:20

starpos.se

starpos.se

Inlägg: 5

Mja, det där skulle jag nog kalla en ren lögn. Kan du nämna ett par säkerhetsrisker med OS Commerce?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2011-12-20, kl 21:44

nordicwebteam

nordicwebteam

Inlägg: 24

Har varit lite problem med malware och iframe tex enligt dessa artiklar. Tror de förklarar det bättre än jag.
http://resources.avg.com.au/security_risks/massive-iframe-attack-hits-more-than-100000-web-sites/
http://fossforce.com/2011/08/oscommerce-under-attack-so-far-3-79-million-pages-effected/

Jag ska väl tillägga att det givetvis beror på hur man gjort siten. Men min uppfattning är att man hör om denna typ av problem oftare med OScommerce gentemot andra system. Det är givetvis ingen omfattande studie jag gjort utan mer än personlig uppfattning. Men jag undviker ändå att arbeta med det om jag kan. Du kanske är bättre på OScommerce och kan hantera det på ett bättre sätt. Men pga att jag tycker att OScommerce är ett sämre system för användare och dessutom för min egen del så skulle jag ändå inte rekommendera OScommerce även om det skulle var helt fritt från säkerhetsrisker.

Magento & Wordpress e-handel webshop hemsida www.nordicwebteam.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat