Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Är detta möjligt?

Inlägg 1 av 3

2011-01-07, kl 12:04

SEDITEK

SEDITEK

Inlägg: 7

Är detta möjligt?

Håller på att utveckla en tjänst som är riktad mot kommuner och vissa statliga aktörer. Tjänsten gör att mina kunder spara MASSOR pengar och är helt inriktad på MILJÖ. Jag har redan nånstans mellan 4 till 6 potentiella projekt på G och mina omkostnader är löjligt låga i förhållande till vad jag kan ta betalt för min tjänst. MEN!Jag behöver runt 1 mille för att kunna dra igång och jag har inte mycket pengar undanstoppat.Vad gör jag? Almi är min första tanke, men är det möjligt att bli finansierad om man inte har något kapital själv?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2011-01-07, kl 16:56

morsans

morsans

Inlägg: 20

Hej
jo det är möjligt men ALMI hjälper inte till med hela utan du får även söka lån på banken.  Men du måste vara väl förberedd med affärsplan, resultat budget., kapital och finansieringsplan. Du kan behöva något mer det är olika från olika läns ALMI.
Om dom anser som du så ska det inte vara problem. Lycka till!!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2011-01-10, kl 00:35

Designbolaget

Designbolaget

Inlägg: 20

Tänk på att inte visa upp några affärsplaner osv direkt. Fråga hos flera banker och förklara lite kort om din idé och säg åt dem att inte göra en Kreditupplysning då du för varje upplysning får mindre chans till ett eventuellt lån.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat