Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Utveckling av IPhone applikationer

Inlägg 1 av 5

2010-06-18, kl 14:09

comnera

comnera

Inlägg: 6

Utveckling av IPhone applikationer

Hejsan!

Är det någon som har bra tips på hur man prissätter applikationer som utvecklas på uppdrag av annan. Skall man räkna på den tid det tar och sätta ett visst timpris, eller borde man sätta något slags fast pris för en sådan. Vad brukar en typisk applikation kosta att få utvecklad.

Själv är jag tänkt att utveckla IPhone applikationer på uppdrag.

Mats Nilsson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2010-12-18, kl 22:50

LÅWebbyrå

LÅWebbyrå

Inlägg: 15

 Bästa lösningen borde vara att du tar ett fast grundpris oavsett typ av applikation och sedan bygger på det med timpris beroende på hur avancerad applikation kunden önskar?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2010-12-29, kl 15:45

comnera

comnera

Inlägg: 6

 Ja det är väl så ungefär jag själv hr kommit fram till att det borde fungera, men tack för tipset i alla fall.

/Mats

Mats Nilsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2011-01-11, kl 12:55

LÅWebbyrå

LÅWebbyrå

Inlägg: 15

 Ett tips kan även vara att samtidigt utveckla en version till Android då det säljs fler mobiler med Android just nu både i Sverige och sett till hela världen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2011-01-11, kl 13:32

comnera

comnera

Inlägg: 6

Det är mycket sant. Problemet som ensamföretagare så är det svårt att hinna med att lära sig alla tekniker. Självklart vill jag erbjuda allt jag utvecklar för iPhone även till Android.

Mats Nilsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat