Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

En unik affärsidé

Inlägg 1 av 7

2011-01-07, kl 00:15

JimmyLind

JimmyLind

Inlägg: 2

En unik affärsidé

 Jag letar efter två personer(med två olika egenskaper, en med kunskap om uppbyggnad av en avancerad hemsida samt en person med företagskontakter med affärer) som brinner för att driva och utveckla samt vill ta del av denna affärsidé som inte kommer nämnas här på forumet men låt mig först presentera mig:
Jag heter Jimmy och är 19 år och det kliar verkligen i fingrarna för att starta ett eget företag. För tillfället pluggar jag Entreprenörskapsprogrammet på John bauer gymnasiet och det har verkligen fått mig att bli sporrad av att ta tag i min affärsidé. Har dock kommit fram till två problem, det behövs en som kan bygga en avancerad hemsida och fylla denna med de egenskaper som behövs för min affärsidé samt  behövs en person med de rätta kontakterna(kontakt med olika företag med affär i Stockholm) för att få denna idé att rulla åt rätt riktning.
Du skall bo i Stockholms området för att vi enkelt ska kunna boka ett möte i det centrala Stockholm då jag kommer kunna komma fram till om du verkar lämplig till att delta i detta. Det kommer inte kunna ta ut någon lön då företaget fortfarande kommer vara under uppbyggnad en tid framöver men de som är lämpliga kommer att vara en del av att få vara med att driva, utveckla och äga denna verksamhet.
Någon som känner sig träffad? Hör isf av er till min mail: [email protected] med vilka egenskaper just du har.
Hälsningar Jimmy

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2011-01-10, kl 00:45

Designbolaget

Designbolaget

Inlägg: 20

Betala en webbdesigner för hemsidan och skaffa dig en mentor så äger du ditt företag själv och kan göra precis som du vill sen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2011-01-24, kl 13:29

FaultyG

FaultyG

Inlägg: 5

Det finns många webbutvecklare som lägger sin dyrbara tid till att göra sina egna projekt utan att få betalt - för att därefter äga sajten och det eventuella företaget.
Resten, förutom några få (desperata) kan tänka sig det formatet som du beskriver.
En utvecklare och en säljare gör jobbet - vad gör du? Varför skulle de riskera allting för att du sedan ska ta frukterna?
En sann entrepenör tar ett lån, anställer dessa två och kör på.
Dvs. "Det kommer inte kunna ta ut någon lön då företaget fortfarande kommer vara under uppbyggnad" är ingen anledning.

Om du verkligen tror på idén och har gjort en marknadsundersökning som bekräftar det du känner - kör på!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2011-01-24, kl 14:18

siapanorama

siapanorama

Inlägg: 17

Hej!

Säkert finns det en del människor som skulle kunna hjälpa till, allt beror ju på vilken roll dem får i det nya företaget. Om alla blir delägare och ha lika av kakan, varför inte. Men om du vill få gratis hjälp med en massa löften... Tror inte på att någon nappar.

Sedan måste du förstå att en avancerad hemsida (som du skrev), tar tid att ta fram. Design, struktur, programmering med mera... det är en process som tar tid.

Men jag absolut inte håller med med "FaultyG" som skrev: "En sann entreprenör tar ett lån, anställer dessa två och kör på."
Det är skitsnack! En sann entreprenör är inte en som tar ett lån, det är en som får sin idé att fungera till slut, oavsett hur svårt eller lätt det var, från början till slut.

MVH
Steve

MVH
Steve I A

www.siapanorama.com
www.siaproduktfoto.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2011-01-24, kl 14:40

FaultyG

FaultyG

Inlägg: 5

Det var ju det jag sade.
Personen som frågade om hjälp hade uppenbarligen inte den kunskapen som behövs för att göra det själv.
Och som både du och jag själv sade, att be folk göra det gratis åt en är inget alternativ.
Han
nämnde dessutom endast lön (senare) som ersättning, inte "vi delar lika
efter att kulorna börjar rulla in" (som många brukar säga när de vill
ha hjälp från datafolk, även fast datafolk oftast tänker "eeh, det är
ju jag som gör jobbet? Nej tack").

Så, FÖR att få det funka i det här fallet SKA man som entrepenör betala kunnigt folk FÖR att komma i hamn med projektet.

...dvs, Som en sann entrepenör bör.
...dvs 2, det var inget generellt påstående om entrepenörer och lån, utan det här specifika fallet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2011-03-15, kl 08:52

JimmyLind

JimmyLind

Inlägg: 2

Jag letar fortfarande efter dessa två personer, har dock fått några som varit intresserade men fler är välkomna.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2011-03-30, kl 14:07

Ryskt

Ryskt

Inlägg: 2

Hej Jimmy!Jag tycker absolut att du ska tävla med din affärsidé i affärsidétävlingen My Mission. Du kan vinna priser som t.ex pengar, affärscoachning och mycket annat. Dessutom kommer juryn att bli ditt kontaktnät. De består av 40 personer från Sveriges näringsliv. Kolla deras hemsida www.mymission.se/Tove

Inläggets betyg
Svara Svara med citat