Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta upp ett Hunddagis!

Inlägg 1 av 6

2004-11-25, kl 15:07

username

Sophia
Nosko

Inlägg: 1

Starta upp ett Hunddagis!

Hej!
Jag har funderat länge nu på att starta upp ett hunddagis och undrar om det är en bra idé??
Jag älskar allt vad hundar heter och jag går arbetslös just nu och har planerat mycket inför att starta upp ett hunddagis. Tror ni att det kommer att gå runt?, jag tror på idén och det finns mycket hundar här i Eskilstuna som säkert skulle vilja sätta sin hund på dagiset.

Om ni har rår och tips på hur man ska sätta igång och starta hunddagiset så skrev det också!

MVh Sophia med mycket idéer!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2004-11-25, kl 18:15

username

Tomas
Loden

Inlägg: 72

Hej Sophia

Det enklaste sättet till att börja med är att gå ut och göra en marknadsundersökning
för att ta reda på bla:

- Finns det ett intresse av ett hunddagis
- Hur många kan tänka sig att anlita mig
- Hur mycket kostar det att ha en hund på ett hunddagis på andra orter

osv osv..

Ring eller besök andra hunddagisar runt
om i Sverige för att se hur de har lagt upp verksamheten, försök hitta en bra person att bolla dina ideer med - gärna någon i samma bransch som vet vad som krävs samt vilka papper från myndigheterna som
behövs..

Jag vet, Jag vet ,,, det är inget roligt att göra marknadsundersökningar men om du bara tar dig lite tid att höra dig för, mer desto bättre så kommer du snabbt att märka åt vilket håll det går.. Desto mer du lägger ner o förbereder dig desto lättare är det att gå vidare o få igen startaeget bidrag, finansiering etc etc,,

/ Tomas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2004-12-16, kl 12:15

username

Joseph
Moudi

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej!
Jag har funderat länge nu på att starta upp ett hunddagis och undrar om det är en bra idé??
Jag älskar allt vad hundar heter och jag går arbetslös just nu och har planerat mycket inför att starta upp ett hunddagis. Tror ni att det kommer att gå runt?, jag tror på idén och det finns mycket hundar här i Eskilstuna som säkert skulle vilja sätta sin hund på dagiset.

Om ni har rår och tips på hur man ska sätta igång och starta hunddagiset så skrev det också!

MVh Sophia med mycket idéer!



Hej Sophia!

Vi är några personer i Västerås som funderar på en annan idé kring hundar. Ett hunddagis är inte tillräckligt lönsamt att driva, om man inte har det i det egna hemmet, enligt våra uträkningar. Däremot vår andra idé är mer lönsam. Hör gärna av dig till mig, om du är intresserad av ett samarbete.

Mvh,
Joseph Moudi, Västerås (0731-834854)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2005-01-13, kl 10:07

username

Linn
Karlsson
Karlsson
Sv

Inlägg: 1

Hej Joseph!
Jag blev intresserad av vad det var för annan idé du hade och undrar om du kanske hade lust att dela med dig? Jag har planer på att starta något med hundar i Karlstad.
MVH Linn
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-06-07, kl 17:06

username

Anna
Fors

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej!
Jag har funderat länge nu på att starta upp ett hunddagis och undrar om det är en bra idé??
Jag älskar allt vad hundar heter och jag går arbetslös just nu och har planerat mycket inför att starta upp ett hunddagis. Tror ni att det kommer att gå runt?, jag tror på idén och det finns mycket hundar här i Eskilstuna som säkert skulle vilja sätta sin hund på dagiset.

Om ni har rår och tips på hur man ska sätta igång och starta hunddagiset så skrev det också!

MVh Sophia med mycket idéer!



Hej!
Det här är väl kanske väl sent, men om du skulle råka se detta inlägg så kan du väl höra av dig till mig? Har också massa planer... Vore kul att byta lite tankar.

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-09-21, kl 11:42

username

Lina
Ingemarsson

Inlägg: 6


Hej!
Är det ingen som skulle kunna tänka sig att starta upp ett "dogwalking" företag i Enskede, Stockholm?
Då behöver man ingen lokal (men körkort) och det lönar sig garanterat mer än ett hunddagis (ingen lokalhyra)!
Sen kan man ju ha tilläggstjänter som kloklippning, bad mm för en extra summa tex.
Finns redan ett liknande företag på Södermalm i Stockholm men i Enskede finns det inget och här har massor av människor hund plus att det är ett stort område att täcka!
Typ Sockenplan/svedmyra/Stureby.
Mvh En blivande kund!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat