Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

starta eget som 17åring !

Inlägg 1 av 5

2011-01-31, kl 00:57

Sunnemalm

Sunnemalm

Inlägg: 2

starta eget som 17åring !

jag vet vilket ämne jag vill starta i! men jag vet inte vem jag ska gå till för att kunna starta ! hur gör jag ? jag är snart 17 och har drömt om det här i många år ! hur startarjag ett företag ? jag vill inte längra jobba svart och  få lite pengar!  jag vill få större pengar och skatta för dom !

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2011-02-08, kl 17:36

FWeiland

FWeiland

Inlägg: 53

Tyvärr får du inte äga ett eget företag när du är minderårig. Antingen får du vänta tills du fyller 18 år eller så får någon målsman starta det åt dig i deras namn.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2011-02-08, kl 21:01

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Jag startade eget när jag var 17 år, jag tycker personligen att det är en perfekt ålder att starta i så kör på om du är sugen. Bolagsverket är myndigheten som har hand om bolagsregistreringar. fundera på om du vill starta enskild firma eller handelsbolag/kommanditbolag.När du är 17 år så måste du ha målsmans medgivande och de måste vara med och ingå avtal eftersom att du inte får göra det själv innan du är 18 år.Fördelen med att vara ung är att man har en helt annan möjlighet att priskonkurrera om man bara är duktig. Så tänk igenom vad du vill och kan och kör på!

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2011-02-12, kl 20:28

Jeniersth

Jeniersth

Inlägg: 11

Hej Per! Har lite frågor och undrar om man skulle kunna på något sätt kunna få din mail? Är 21 år och har startat upp en enskild firma som kommer specifiecera sig på en speciel produkt men skulle behöva kolla lite saker med dig. Såg att du var intresserad i att hjälpa nystartade ungdomar, så tänkte kolla om detta är ok för dig.Jesper H

Jesper Hane

Jeniersth Sport Performance
Sweden

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2011-02-12, kl 22:32

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Hej Jesper,Jag skickar uppgifter till dig via ett privat PM.

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat