Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Inköp, grossister & budget-hjälp!

Inlägg 1 av 2

2011-02-01, kl 20:48

Maria82

Maria82

Inköp, grossister & budget-hjälp!

Jag är en total novis på området e-handel och behöver lite hjälp då jag nu på min starta eget-kurs måste göra en budget för mitt framtida företag; en webshop i vilken jag ska sälja barnkläder och mindre inredningsartiklar till barnrum.
Jag tycker personligen att det är lite för tidigt att göra detta då jag ännu inte helt har bestämt mig för vilka märken jag ska sälja och inte har ett färdigt koncept att presentera för eventuella distributörer och grossister, men eftersom det är ett moment som måste genomföras på kursen så måste jag nu fråga om hjälp här på forumet.
Jag måste beräkna min ungefärliga arbetstid och vad mina inköp och omkostnaderna kring dessa kommer att kosta etc. Jag har redan koll på webutvecklingskostnaderna och kostnaderna för domänen osv. Det jag behöver hjälp med är nu att reda ut i vilken ände jag ska börja i och vad jag behöver tänka på när jag utvecklar min budget. Jag behöver all hjälp jag kan få, jag är som sagt helt ny på området, så ös på med alla tips som ni har!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2011-02-02, kl 08:13

ACJ

ACJ

Själv tog jag hjälp av min bokföringsfirma. Skriv ner de kostnader du redan vet och skicka det vidare. En bokföringsfirma gör snabbt och enkelt en kalkyl åt dig. De utgår från vad du måste tjäna för att klara dig och räknar ut resten med kalla siffror. Om man sitter och pysslar med det själv är en av riskerna att man gör en glädjekalkyl och kanske glömmer bort en del kostnader. Kolla på eniro efter bokföringsfirmor där du bor. Du kommer att ha stor nytta av det när du startat upp också.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat