Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Pressa moq vid import, hur?

Inlägg 1 av 3

2011-02-02, kl 07:46

ACJ

ACJ

Pressa moq vid import, hur?

Jag är sugen på att importera en produkt av frotté från Pakistan. Men! Problemet är att alla tillverkare har en moq (minimi order kvantitet) på 1000-3000 st/modell. Detta är en omöjlighet för mig då jag är rädd att binda så mycket kapital i en vara som kanske visar sig inte sälja tillräckligt bra. Jag har utan framgång förhandlat med några olika leverantörer och sagt att jag kan tänka mig en moq på 200 men till ett något högre pris/st.Jag har beställt varuprov av denna typ från ett  par tillverkare i Kina, men det är inget alternativ. De säger att de förstår vad man menar när man lägger fram sina önskemål, men ändå blir det färdigsydda resultatet helt tokigt. Kvaliteten på sömnadsarbetet är tyvärr ofta också ett hastverk.Finns det någon som kan ge mig ett råd hur jag kan göra? Jag skulle väldigt gärna vilja testa denna produkt men mina tillgångar är begränsade.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2011-02-06, kl 21:10

Yasmine

Yasmine

Tyvärr, du hittat inte bra leverantör i Kina.Vi har många kontakter och partners i Kina som tillverkar produkter med bra kvalitet. Om du fortfarande är intresserad av import från Kina kontakta oss: [email protected]/ Yasmine

www.magke.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2011-02-07, kl 13:44

mikaely2a

mikaely2a

Hejsan,
Manga lovar mycket men haller tunt. Viktigt att begara prover som du gjort och sedan ar det alltid bast att sjalv finnas vid fabriken vid produktionen, sarskillt om du koper for mycket pengar. 
Generellt sa ska kvaliteten i Kina vara minst lika bra nar det galler textilier, kanske nagot battrem, dock sa kan de kulturella skillnaderna vara stora och en manniska som tjanar nagra tusenlappar i manaden och har vaxt upp i ett valdigt olikt samhaller har sjalvklart generellt en annan syn pa kvalitet an oss. 
Vi finns pa plats i Hongkong, har inkopare med lokal bakgrund och kannedom av Kina samt vasterlandska produktutvecklare (sa som mig sjalv) sa vi kan hjalpa till att overbrygga de hinder du upplever. 
Du ar valkommen att kontakta mig pa min mail: [email protected] om du vill ha mer hjalp.
Lycka till!
Mvh, Mikael Hansson 

Mikael Hansson
COO (Chief Operation Officer)
Yourlink2asia

Phone : + 46 (0)8 559 236 49
Email : [email protected]

Web : http://www.yourlink2asia.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat