Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 3 av 4

1 2 3 4
Forum Export & Import

Affärer med Kina

Inlägg 21 av 34

2011-02-06, kl 21:22

username

Nils
Magnusson

Inlägg: 3

Hej Yasmine!Jag har gjort en förfrågan hos ett kinesiskt företag jag hittat på internet. De har lämnat en intressant offert. De har en sida på internet. Självklart vill de ha betalt i förskott (inget stort belopp). Det som gör mig lite tveksam är att kontaktpersonen använder en yahoo.com.cn adress. Är detta vanligt, eller är det nåt skumt?
MVH/ Nils

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 22 av 34

2011-02-07, kl 19:53

Yasmine

Yasmine

Inlägg: 51

Det är svårt att säga. Många är bara trader på internet. De säger att de tillverkar allting. Men faktum är de inte tillverkar någonting, utan att köpa från andra efter du beställt. Det blir svårt för er att kontrollera kvalitet, leverans m m.Då behöver du vara försiktig alltid.Om det behövers kan ni kontakta oss och vi hjälpa dig att kolla up.MVH / Yasmine

www.magke.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 23 av 34

2011-02-08, kl 19:02

henhao.se

henhao.se

Inlägg: 11

Hej Nils,

Kinesiska företag använder ironiskt (för oss Svenskar) rätt märkliga email adresser och ibland konstiga webadresser.
Det
behöver inte betyda att de är oseriösa eller att du handlar genom en
mellanhand. De har helt enkelt en annan syn på detta än vad vi har.
Men
mitt tips är att göra research genom att fråga efter webadresser,
postadresser och även kanske bilder från fabriken. Du kommer få rätt bra
information du kan basera din uppfattning på, särskilt om leverantören
talar sanning eller ej.

Min erfarenhet av emailadresser är att
det inte spelar någon som helst roll för att avgöra en leverantör är
seriös eller oseriös. Det finns många trading bolag med ståtliga
hemsidor och fina emailadresser som i sin tur handlar från fabriker där
de använder hotmail adresser :)

Lycka till!

Mvh,

Gustaf

Import och utveckling i Kina - www.henhao.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 24 av 34

2011-02-11, kl 18:41

nickeJ

nickeJ

Inlägg: 3

Hej jag funderar varför fabrikerna spetsar på frakten så mycket när man vill beställa prover, speciellt om man som jag ska importera knivar (jaktknivar)  en fabrik ville ha 45 dollar för frakten och en annan 85 dollar. vet du av någon bra känd fabrik som säljer jaktknivar (kvalite) outdoorsprodukter är jag intresserad av i kina eller hongkong.Mvh: Niklas Johansson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 25 av 34

2011-02-13, kl 15:12

Yasmine

Yasmine

Inlägg: 51

Hej Niklas!Jag tror kanske att förtaget som vill ha 85 Dollar inte har avtal med DHL eller EMS och de vet inte hur de kan få bra pris. Du kan försöka prata med dom och be dom att fixa billigare frakt. Vi har en partner i Kina som säljer outdoorsprodukter med bra kvalitet. Om det behövers kan du kontakta mig: [email protected] / Yasmine

www.magke.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 26 av 34

2011-02-13, kl 20:30

christoffer19

christoffer19

Inlägg: 8

 Hej ! Jag är intresserad av att skapa ett eget märke och sälja på internet. Jag behöver någon för min budget som kan hjälpa mig med det ekonomiska och distrubutionen. Mvh
C

Christoffer Making things happend

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 27 av 34

2011-02-22, kl 09:52

Tiger Lilja

Tiger Lilja

Inlägg: 6

 Hej Yasmine,Jag är en ung tjej som är i uppstarten av mitt företag - Tiger Lilja, jag önskar hitta produkter från bla Hello Kitty, Disney princess & liknande. Självklart vill jag börja med att beställa bara en eller två produkter av samma sort för att se om mitt företag kan komma att bli lönsamt. Finns det fabriker som kan hjälpa en med det och dessutom till ett bra pris, har ca 5000 kr för produkter och frakt nu i försöksstadiet. Vore jätte glad om du kunde hjälpa mig med lite mer info för nu känns det som jag är ute på djupt vatten :)
Vänliga hälsningarHannah

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 28 av 34

2011-02-22, kl 13:06

Yasmine

Yasmine

Inlägg: 51

Hej Hannah!Jag vill gärna hjälpa till.Du kan skriva e-post till mig: [email protected] och vi kan diskutera.MVH/ Yasmine

www.magke.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 29 av 34

2011-02-22, kl 21:11

matilda

matilda

Inlägg: 2

Hej! Jag söker någon som jag hjälpa mig att importera smycken från asien, till en webbshop som vi håller på att starta upp. Kan du hjälpa oss med det?Mvh
Matilda

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 30 av 34

2011-03-08, kl 10:00

Majdi

Majdi

Inlägg: 10

Hej Yasmine ,Jag vill starta mitt eget företag säljer klockor  och  jag vill köpa klockor från kina ( oäkta klockor ) kan du hjälpa med det ??Hör av dig Du kan kontakta mig ( [email protected] )MvhMajdi

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Sida 3 av 4

1 2 3 4