Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Spelbutik

Inlägg 1 av 3

2011-02-22, kl 12:45

RaggarMia

RaggarMia

Spelbutik

Hejsan jag ska starta en spelbutik i karlskoga och jag är bara i startgropen men för att kunna göra en budget skulle jag behöva inköpspriser på Tv-spel och konsoller... är det någon som kan hjälpa mej o ta reda på hur man får tag på de?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2011-02-22, kl 14:49

Pkkz

Pkkz

Hej Raggarmia!
Till att börja med skall du nog ta och kolla på speltillverkarnas hemsidor såsom Ea etc.
dock tror jag inte detta kommer löna sig för dig då de företagen som finns på marknaden redan är så etablerade.
Sedan så väljer allt fler att köpa spel online och ladda ner dem såsom via www.steampowered.com

Mvh Peter Hallberg

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2011-02-28, kl 18:13

NorthernLight

NorthernLight

Peter har en poäng med att det är en tuff marknad. Speciellt då det blir mer och mer vanligtatt "modda" sina konsoller för att kunna spela pirat-nerladdade spel.Men skam den som ger sig. Brinner du för det så kör på! : )Ska du sälja endast nya spel eller kommer du att köpa in begagnade?Ska du bara driva affär eller ska du ha tex: Spel-café, Lan-lokal mm?Jag vet att marginalerna på spel och konsoller är mikroskopiska så du måste sälja mycketför att komma upp till månads-budget. Eller varför inte kombinera olika idéer som tex Spel-café.För att du ska få inöpspriser så måste du nog skicka en förfrågan till spelbolag eller grossister.Det kan ibland behövas att du har ett registrerat bolag innan du kan få inköpspriser från återförsäljare.Ingen vill sprida inköps priser helt i onödan.// Martin

I´l take your Shit!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat