Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Konstruktiv kritik av Monsieur.se tack!

Inlägg 1 av 10

2011-03-16, kl 18:29

monsieur

monsieur

Inlägg: 13

Konstruktiv kritik av Monsieur.se tack!

Hej,
önskar få konstruktiv kritik av www.monsieur.se... design, SEO, utbud...ja allt =)

mvh
Fredrik

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 10

2011-03-17, kl 11:25

niklase

niklase

Inlägg: 191

Tycker sidan är väldigt bra uppbyggd... SEO har du också lyckats bra med.

Sen hade det varit trevligt att kunna se på startsidan: "Populära produkter just nu" eller "Någon köpte just"...

Lycka till!

Mvh Niklas

Behöver du en egen hemsida eller webbshop?
https://wpcms.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 10

2011-03-17, kl 12:55

krezon

krezon

Inlägg: 11

Hej!Jag tyckte om din sida och det bästa av allt var att du har något som jag vill ha! Nämligen den där direkta köp-knappen! Det är ett mycket bra val! Blir det för mycket klickande så tröttnar kunden. Får man fråga var du hittat denna lösning eller har du byggt den själv?Sen skulle nog jag valt att ha 3 produkter i rad men det är ju en smaksak. Något annat däremot som jag reagerade på var texten. Tänk på att rader som är längre än 12-13 cm är jobbiga att läsa. Mvh,Kristina

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 10

2011-03-17, kl 17:46

monsieur

monsieur

Inlägg: 13

Tack Niklas,vi ska se över hur vi gör startsidan "mer inbjudande"!/F

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 10

2011-03-17, kl 17:48

monsieur

monsieur

Inlägg: 13

Hej Kristina,vi kör på textalk's system (www.textalk.se).Vilken text menar du var jobbig att läsa? Den på produktgruppssidorna eller på produktsidorna eller annan?/F

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 10

2011-03-17, kl 21:00

krezon

krezon

Inlägg: 11

Hej, Jag menar de breda texterna ni har underst på sidorna. Tex på startsidan under blogg och outlet. Kristina

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 10

2011-03-26, kl 21:53

monsieur

monsieur

Inlägg: 13

Hej igen,experimenterar lite med sidtexterna...Kolla på startsidan www.monsieur.se samt på www.monsieur.se/se/grp/amanda-christensen.php och jämför med det gamla utseendet som finns på exempelvis http://www.monsieur.se/se/grp/atlas-design.phpVad känns bäst?mvhFredrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 10

2011-03-26, kl 21:54

monsieur

monsieur

Inlägg: 13

Hej Niklas,vi har nu justerat startsidan något. Gå gärna in (www.monsieur.se) och kolla, samt kommentera här sedan.mvhFredrik 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 10

2011-03-27, kl 08:54

krezon

krezon

Inlägg: 11

Hej,Det är mycket bekvämare för ögat att läsa! Ett tips är att välja ett annat typsnitt som ser lite "det här är exklusiva produkter" ut och välja en lite störrre, kanske kursiv, storlek på typsnittet. Kanske byta bakgrundfärg också. Det är lite tidningstext över det just nu. Jag skulle ta bort överskriften och lägga loggan som överskrift på Amanda Christensen - sidan och välja ett "dyrt" typsnitt.Detta skulle jag ha gjort men det är ju en smaksak bara och du ska naturligtvis göra det du själv tycker. Man kan hålla på och peta med sånt här i oändlighet. :-)Mvh,Kristina

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 10

2011-03-27, kl 10:40

niklase

niklase

Inlägg: 191

Tycker det ser bra ut! Lägger nog en order inom kort... hittade en del snygga produkter :)

Behöver du en egen hemsida eller webbshop?
https://wpcms.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat