Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Starta upp webbshop

Inlägg 1 av 6

2011-03-11, kl 10:42

4d

4d

Inlägg: 13

Starta upp webbshop

Vad behövs egentligen för att starta upp en webbshop?

För det är väl inte bara att skaffa webbshop på tex E-butiken.se utan man ska väl koppla allt till en bank oxå eller?
Vill gärna få lite råd och tips för jag har bara virrat in mig i allt.

Någon som har en kort och enkel lista ?
Tips på banker?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2011-03-13, kl 10:42

4d

4d

Inlägg: 13

*Puffar*

Förresten, någon som har tips på betalväxlar? Vad rekommenderar ni och varför?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2011-03-15, kl 11:50

kimhallberg

kimhallberg

Inlägg: 4

Jag har en nära min släkt som har en webbshop från E-butiken, jag kan försöka kolla med honom om jag kan få fram några svar?
Vad är det du vill ha svar på?

Varma hälsningar
Kim Hallberg

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2011-03-15, kl 12:52

4d

4d

Inlägg: 13

Åh vad snällt!

Jag behöver förstå allt med affärssystem/program, betalväxlar och banker.
Har han kontaktat på egen hand alla dessa parter eller har han fått kontakt med dessa via E-butiken?
Jag vet lixom inte vem jag ska kontakta först och vart jag ska börja.. ska jag kontakta banken först ang företagspaket och kortbetalningar, ska man kontakta betalväxlar och vem?? Känner mig så förvirrad..

Måste man ha ett affärssystem kopplat till e butiken?
Är det via affärssystemet man kan fakturera?

Tacksam för svar.
Varma hälsningar
Diana

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2011-04-05, kl 09:15

Frezie

Frezie

Inlägg: 24

 Hej!
Gällande webshop så finns det en uppsjö av olika företag som erbjuder lösningar.För att göra det enkelt för dig skulle jag ta kontakt med Textalk, dels för att dom har ganska mycket moduler som ingår från  början men framför allt för att deras kundtjänst är fruktansvärt trevliga och duktiga.
http://shop.textalk.se/ehandel/?exp=textalk
Om du har en betalväxel te x via Payson behöver du inget inlösenavtal med banken och kan på så sätt komma ner i kostnad.
Det enda du behöver för betalningen är ett företagskonto. Ta kontakt med din bank så hjälper dom dig, och passa på att skaffa PG/BG så ser det bättre ut för kunder vid fakturering.
Fakturering kan du göra på flera olika sätt. Ifall du har tänkt att använda dig av ett ekonomisystem för bokföring, tex Hogia eller VIsma så kan du skapa fakturor där.
Behöver du mer hjälp med bokföring, ekonomi, marknadsföring eller bara hjälp att komma igång så kan du kontakta mig, så hjälper jag dig.
Lycka till! 

www.getstarted.nu
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2011-04-09, kl 16:39

Framtidsfabriken

Framtidsfabriken

Inlägg: 54

Behöver du en E-butik, så kan du kontakta oss...vi skräddarsyr en lösning som passar dig.www.framtidsfabriken.seHos oss betalar du det du tycker att det är värt.....
Vi levererar en komplett e-butikslösning till dig och dessutom till ett pris du själv sätter...../Lars
www.framtidsfabriken.se
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat