Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 3

1 2 3
Forum Affärsidéer

Söker affärside att driva hemifrån

Inlägg 11 av 29

2011-03-23, kl 13:19

FWeiland

FWeiland

Inlägg: 53

Affärsidén med MLM är att man antingen säljer något (andras produkter) och får en viss provision på det man säljer medans grundaren tjänar pengar på andras nerlagda tid och försäljning. Eller så bygger det på att man ska rekrytera andra personer till att gå med i konceptet (vilket slutar med att man måste köpa en viss produkt) och sedan ska de rekrytera vidare och de tidigare personerna tjänar på de nyrekryterarade och deras förtjänster.

Detta har inget med eget företagande att göra utan är bara en stor förlust. De som tjänar pengar på MLM är de som grundat det och de som är strax under dem för de har etablerat hela nätverket.

Eller du har en annan idé om hur MLM fungerar? Om det nu är sååå jättebra, varför gör inte alla det som vill tjäna pengar? Enkelt: för att det fungerar inte!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 29

2011-03-24, kl 02:12

sca

sca

Inlägg: 11

Förutsätter att FWeiland har provat alla de här koncepten för att ha belägg för all sin massiva (okonstruktiva) kritik som han framför i denna tråd. Som trådskapare hade jag varit väldigt besviken att se tråden försvinna in i ett svart hål där konstruktiva förslag försvinner och återuppstår i en diskussion om ett visst koncept vara eller icke vara. Bara för att man som trådskapare skriver " Alla råd och tips är välkommna" tycker jag det verkar orelevant att snacka illa om det ena eller det andra konceptet bara för att man själv har en viss uppfattning om konceptet som någon svarar trådskaparen med. Än värre är det om man inte provat konceptet och snackar illa om det och ger inte något konstruktivt förslag till det trådskaparen verkligen ber om.

Vad  FWeiland borde ta i beaktande är att olika koncept passar olika individer. Mcdonalds passar vissa medan andra avskyr den typen av att driva eget liksom MLM passar vissa och vissa avskyr konceptet. Vissa tycker att de driver eget så fort de blir butikschef vilket till vissa delar kan stämma men som ni ser så finns det olika sätt att driva egna affärer på och det är väldigt positivt. Om kritik verkligen måste fram vilket jag anser är väldigt Off Topic vill jag att FWeiland beskriver lite mer ingående varför det är så otroligt fel med MLM, har du drivit affärer i konceptet och kan mer ingående beskriva nackdelarna i den typen av business? Vad har du råkat ut för? Vad hände? Hur hände det? Varför hände det?

Vidare skriver FWeiland i ett av sina inlägg "Person 1 rekryterar Person 2 och Person 1 får betalt, Person 2 rekryterar vidare Person 3 och Person 1 och Person 2 får betalt" och att "Detta är ett skit system som alla har tröttnat på det ger INGENTING utan man bara förlorar en massa tid man lägger ner på skiten. All MLM borde bannlysas!"

Vad har du för belägg till den sistnämnda kommentaren om att "Alla" har tröttnat på det och att det ger "Ingenting"´?
Jag kan nog lova dig att det finns folk som provade och kan leva gott på det idag.

 Sedan funderar jag på om det inte är så här alla kedjor drivs tycker du? Jag tycker det principiellt påminner om en vanlig butikskedja eller vilket stort företag som helst där den längst ner som drar in slantarna gynnar de personer som är över honom. Tänk så här: Chef 1 (Det högsta hönset) rekryterar chef 2. Chef 1 får vinsten av det som chef 2 drar in. Chef 2 rekryterar chef 3 under honom och det är chef 2 och 1 som får vinsten av det som chef 3 drar in och så fortsätter det till de lokala verksamheterna.

Då kan man i grund och botten bannlysa all form av större kedjor och bolag bara för att den sistnämnda lägger ner otroligt mycket tid och jämfört med de stora bolagens vinster får en bråkdel av det företaget tjänar på denne anställde.

Jag tycker att all företagsform är bra form för den person som den företagsformen passar. Mig passar inte företagsformen MLM. Så enkelt är det men det passar alltid någon och därför är det orelevant om du tycker det är skit om det visar sig att företagsformen passar till 150 % för trådskaparens och dennes sambo som inte har något jobb idag.

Ni är hjärtligt välkommna att diskutera med mig om så önskas. Kontaktuppgifter finnes på min presentation.

Med vänlig hälsning

Carl-Jonas
Entreprenörsbloggare och inspiratör
http://www.carljonas.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 29

2011-04-05, kl 09:45

Frezie

Frezie

Inlägg: 24

 Hej!
Ifall du och din man är intresserade av att sälja BRA produkter som inte kräver en massa investeringar, antingen i webshop eller på andra plan kan du titta på vårt sortiment av smycken.Vinsten per sålt smycke är väldigt generöst tilltagen och alla smycken är äkta silver.
Ni hittar vårt sortiment på http://af.royofsweden.se
Ifall ni är intresserade av mer information så kontakta oss så löser vi något bra för er.

PS. Som tidigare skrivet av andra, var försiktig så du inte faller för MLM-företagens lockande inviter. DS

www.getstarted.nu
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 29

2011-04-06, kl 23:59

rognilss

rognilss

Inlägg: 2

 Jag får väl skriva ett nytt inlägg i debatten. MLM är INGET jag eller vi är intresserade av, däremot har jag fått ett flertal andra bra, vettiga och trevliga förslag. Sluta för alldel inte att skicka in förslag, jag ville bara säga att MLM är vi INTE intresserade av.
Sen så verkar det som om vissa tror att vi vill ha allt gratis, att vi inte förstår att det är mycket jobb osv. FEL FEL FEL. Allt vi var ute efter när vi skrev inlägget var som överskriften säger: Söker affärside att driva hemifrån.
Vi har haft många planer, en del nästan sjösatta men som raserats pga olika omständigheter, allt från att "leverantören" inte visat sig vara seriös t ex att "provpaketet" vi beställt för en rimlig summa pengar visat sig kosta mer än dubbelt så mycket som utlovat till att vi själva insett att typ 100 andra hade fått ungefär samma idé som vi och därför har vi lagt ner en del projekt.
Så allt vi ville ha hjälp med var tips om olika affärsidéer och det har vi fått från en del.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 29

2011-04-07, kl 10:58

krezon

krezon

Inlägg: 11

Hej!Jag har inget bra svar till dig men lite tips har jag. Jag är själv inne på webshop och har insett att om man inte har så stort kapital så kanske man ska inrikta sig på en specifik produkt tex ,resväskor, parfym, te, godis och liknande.Ang import så har jag förstått att det inte är någon tull inom EU. Googla lite på engelska så kanske ni hittar någon produkt som ni själva är intresserade av. Då blir det lättare att skapa en trevlig shop också! Ebay kanske kan vara något att titta på för idéer. Kanske har ni något tips till mig också!Mvh,Kristina Erikssson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 29

2013-03-23, kl 20:25

tussilago

tussilago

Inlägg: 3

Hej, jag är ny här på forumet. Jag kan nästan bara jobba hemifrån på grund av flera anledningar (sjukdom med mera) och om jag orkar skulle jag vilja hitta något "eget". Svårt är det är man måste avsäga sig ersättning på 25 procent och inte bara fem eller tio procent för att starta upp något.

Jag vet inte bara vad jag ska göra och om jag orkar med det här. Ett tag tänkte jag att jag kan hjälpa andra företag med typ enklare legojobb, omsortering etc men att göra det i mitt hem om de levererar grejerna till mig. Annars är hantverk det man kan göra hemifrån för jag vill inte jobba vid dator eller med hjälp av telefonen. Jag har kollat och jag har nu beställt hem material för att fläta och väva mattor av. Halm är ganska billigt att köpa direkt av svensk gård. Om det går vill jag pröva att köpa in säv för att fläta mattor till tamburen (hallen) och till till exempel balkonger med tak på, inglasade balkonger. Jag bor i Stockholm och är uppväxt i city och känner folk som känner folk i city. Jag vet inte om det här kommer fungera dock men nu har jag köpt i halm och en begagnad vävstol och hoppas på att få köpa in säv någostans ifrån. Det är bara ett experiment och jag ska fläta ihop några mattor och om de blir bra visa upp mattorna för andra och höra om de kan visa dom för andra i si tur. Jag har inga idéer direkt men det här är mina planer i alla fall.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 29

2013-03-23, kl 23:57

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

MLM är lite av det gamla pyramidspelet som fanns när jag var ung på 60-talet. Några lyckades och blev rika och kunde vidareutveckla sina idéer men det flesta stod med osålda lager av olika mängd och kände sig lurade. Att starta företag med något man är bra på ger ofta ett gott resultat.
Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 29

2013-04-10, kl 11:44

ClaesStaffansson

ClaesStaffansson

Inlägg: 14

Hej

Hur har det gått? Har ni hittat något än? Vissa inlägg och svar ni fått här verkar inte så kunskapsbaserade tyvärr.

MLM har funnits i snart 100 år och fungerar bra. Problemet är att det finns för många företag som "slåss" om distributörerna och de som börjar med MLM har inget system att följa. System och utbildning är nyckeln.

Jag har själv varit i MLM branschen på heltid sedan 1997 så nog fungerar det alltid. Om ni vill diskutera ett bra koncept är ni välkomna att kontakta mig på Skype. Jag bor numera i Thailand så jag är 5 timmar före Sverige så vi måste prata på svensk dagtid.

Sök mig på clasta57 på Skype.

Hälsningar Claes

Claes Staffansson
[email protected]
http://WebBizSystem.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 29

2013-04-10, kl 11:44

ClaesStaffansson

ClaesStaffansson

Inlägg: 14

Hej

Hur har det gått? Har ni hittat något än? Vissa inlägg och svar ni fått här verkar inte så kunskapsbaserade tyvärr.

MLM har funnits i snart 100 år och fungerar bra. Problemet är att det finns för många företag som "slåss" om distributörerna och de som börjar med MLM har inget system att följa. System och utbildning är nyckeln.

Jag har själv varit i MLM branschen på heltid sedan 1997 så nog fungerar det alltid. Om ni vill diskutera ett bra koncept är ni välkomna att kontakta mig på Skype. Jag bor numera i Thailand så jag är 5 timmar före Sverige så vi måste prata på svensk dagtid.

Sök mig på clasta57 på Skype.

Hälsningar Claes

Claes Staffansson
[email protected]
http://WebBizSystem.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 29

2013-04-10, kl 11:45

ClaesStaffansson

ClaesStaffansson

Inlägg: 14

Hej

Hur har det gått? Har ni hittat något än? Vissa inlägg och svar ni fått här verkar inte så kunskapsbaserade tyvärr.

MLM har funnits i snart 100 år och fungerar bra. Problemet är att det finns för många företag som "slåss" om distributörerna och de som börjar med MLM har inget system att följa. System och utbildning är nyckeln.

Jag har själv varit i MLM branschen på heltid sedan 1997 så nog fungerar det alltid. Om ni vill diskutera ett bra koncept är ni välkomna att kontakta mig på Skype. Jag bor numera i Thailand så jag är 5 timmar före Sverige så vi måste prata på svensk dagtid.

Sök mig på clasta57 på Skype.

Hälsningar Claes

Claes Staffansson
[email protected]
http://WebBizSystem.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 3

1 2 3