Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Kapital från passiv partner

Inlägg 1 av 1

2011-05-24, kl 09:46

BaderInvest

BaderInvest

Inlägg: 5

Kapital från passiv partner

Arbetar idag som försäljningschef inom healthcare industrin med stora erfarenheter kring nätverkande, vårdbemanning, försäljning och det mesta kring online/ digitala medier. I mitt nätverk ingår samtliga högst ansvariga i Sverige för läkemedelsbolag, sjukhus, bemanningsföretag mm. Tack vare detta nätverk och mitt rykte har jag idag fått erbjudande om att gå in som VD och delägare i ett förvärvat bolag.

Bolaget är verksamt inom healthcare online och har en (två) stor påkostad plattform med extrema möjligheter. Det som talar för detta bolag är ägarna, styrelsen, domänen, plattformen, användarna (tusentals) samt bolagets historia. Vill inte skriva mer här då detta är en känd sajt inom healthcare.

Söker alltså en seriös partner som vill bli delägare i mitt KB alternativt AB som i sin tur kommer förhandla till sig en stor andel i bolaget jag blir VD på. Du riskerar såklart enbart ditt egna kapital. Anledningen att jag vill gå in med ett bolag kan vi diskutera då jag har andra ideer och tänker mig att mitt/ vårt HB/AB skall vara ett investmentbolag som handlar med bolag och värdepapper inom healthcare området. Har även ett stall av extremt duktiga sjuksköterskor, barnmorskor och läkare som jag kan hyra ut ibland via bolaget.

Möjlighet att gå in som delägare direkt i bolaget jag blir VD för finns också såklart.

Söker främst dig med erfarenhet från healthcare branschen. Övriga delägare idag är VD/ ägare inom läkarbemanning, reklambyrå bl.a.

Hör av er vid seriöst intresse, finns i Stockholm och träffas gärna.

Svara Svara med citat