Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Komma vidare med sin affärsidé

Inlägg 1 av 9

2011-06-15, kl 14:18

solu

solu

Inlägg: 7

Komma vidare med sin affärsidé

Jag har i över ett år tänkt på en affärsidé som jag verkligen vill satsa på. Men jag har ingen aning om hur jag ska komma vidare. Jag har som sagt planerat jättelänge, skrivit affärsplan, resultatbudget, sökt på de olika produkterna som behövs osv. samt lite andra saker som marknadsföring, företagsnamn+logga (som för övrigt är världens fyndigaste!). Problemet är bara finansieringen eftersom jag är omyndig.

Jag är extremt påhittig och kommer på nya idéer hela tiden som jag skulle vilja genomföra. Men jag har fastnat för denna då jag vet att den kommer att fungera.


Såå...har ni tips och råd hur jag ska komma från planering till genomföring?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2011-06-15, kl 15:29

javar

javar

Inlägg: 9

Hej Solu,

Det finns många olika sätt att gå tillväga med en affärside..

Du ska försöka att hålla kosnaderna nere och försöka att inte ha för stora månadsutgifter.

Internet är ett bra alternativ att synas och höras till låg pris, kanske du ska försöka se om du kan få din röst hörd online?

Kontakta gärna mig så ska jag se om jag kan hjälpa dig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2011-06-15, kl 15:45

solu

solu

Inlägg: 7

Tack för svaret. Men det är alla starta-upp-avgifter som är ganska dyrt. Efter det är jag säker på att det rullar på bra varje månad och enligt min budget skulle det även gå med vinst.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2011-06-15, kl 15:59

javar

javar

Inlägg: 9

Ja om det bara är de som är problemet så borde du lägga upp en liten plan för att samla in de pengar som behövs..

Sätt mål och sen jobba utefter de.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2011-06-15, kl 18:51

7AAA7

7AAA7

Inlägg: 20

Du kan alltid prata med Almi för mer rådgivning. Tycker att dem är schyssta, plus att du kan få bra feedback där, men blir inte ledsen om någon är ärlig och tycker sitt där. Låt det inte heller stoppa dig om du tror på idén.

Sitter ner och prata med föräldrar eller någon äldre släkting/ vuxen där du kan försöka visa att du är seriös och vill ha någon som firmatecknare/borgensman o.s.v.

En annan sak som jag skiver även om du kanske redan tänkt på det! nämn inte de avgörande detaljerna kring idén för obehöriga bara för att dem är "snälla".

Det är en annan sak om du sitter och pratar med en professionell på Almi eller liknande.

Lycka till!

MVH

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2011-06-16, kl 13:42

TobiasS

TobiasS

Inlägg: 4

Hej,

hur mycket pengar handlar det om? Jag blir gärna delägare om du presenterar din idé. Sekretessavtal skriver jag på såklart.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2011-06-23, kl 20:04

Ajr

Ajr

Inlägg: 13

Hej!

Jag har en del tillvägagångssätt och vet hur du kan kicka igång din affärsidé. Måste dock veta vad den handlar om innan, om du har lust kan du maila mig och berätta vilket område du är inne på.

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2011-08-17, kl 10:54

hassesan

hassesan

Inlägg: 5

Hej Solu
Det första du skall göra med en ny affärsidé:
Gå ut och fråga din kund om han vill köpa och till vilket pris.

Sedan är du igång!
[email protected]
mkb.se

- Outplacement med Garanti -
Jobb Coach till Nytt Jobb "så länge vi behövs" - till fast pris !

- eller hjälp med att få din första order i ditt företag!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2011-08-22, kl 00:01

Cassis

Cassis

Inlägg: 15

Du har gjort resultatbudget men har du gjort en likviditetsbudget ännu? ;)

Börja gå på företagsrådgivning på Nyföretagarcentrum. Deras seminarier är grundläggande och bra och man kommer i kontakt med många andra människor som är på G med att starta företag.

http://www.starta-enskild-firma.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat