Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Domännamn som ska avyttras

Inlägg 11 av 50

2011-06-15, kl 18:35

Jimmit

Jimmit

Inlägg: 11

Inget styckpris per domän? Med tanke på att de tillhär väldigt olika brascher så lär du nog få svårt att hitta någon som vill köpa rubbet.

Har du någon inkomst på sidorna för näravarande?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 50

2011-06-15, kl 18:41

trendbutiker

trendbutiker

Inlägg: 40

Klart jag kan sälja dessa styckevis. Kom med bud så säljer jag om jag finner budet intressant. Har mest inkomster från trendbutiker.se. Har inkomster i form av adsense reklam men inte alltför mycket ännu. Sedan har jag även intäkter från double.net men fortfarande småsummor.... Har inte lagt ner alltför mycket tid på marknadsföring... Namnet trendic.cc lockar till sig många besökare och det tillkommer många varukorgar varje dag men inga köp eftersom jag har namnet till försäljning..

Men som sagt. Pm:a mig vilket/vilka namn du är intresserad av och ditt bud så återkommer jag.

//Daniel

http://www.trendbutiker.se - Webbdesign alla har råd med !

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 50

2011-06-16, kl 13:39

TobiasS

TobiasS

Inlägg: 4

Ja, vad ska man säga?

Vad menar du med varukorgar? Såvitt jag ser kan man inte lägga varor i varukorgar på exempelvis "trendic.cc". Du skriver om att varor för tusentals kronor lagts i korgana men inga köp. I en skarp/riktig situation hade det varit en ganska allvarlig felsatsning.

Antingen så får du 1000 spänn för hela rasket av mig, eller så väntar jag tills namnen avregistreras och snappar dem själv, om jag nu vill ha dem.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 50

2011-06-16, kl 13:46

trendbutiker

trendbutiker

Inlägg: 40

Om man klickar på "Lägg till i varukorgen" vid någon av produkterna så läggs den produkten i "varukorgen" uppe till höger. Man kan sedan välja att gå till "kassan" eller kika in i "varukorgen".. Kommer inte att sälja för 1.000kr eftersom 3.500kr redan är ett för lågt pris... Det inkommer fler och fler besökare och jag har många förfrågningar gällande "Nackstöd med skärm/dvd". Driver man en butik som säljer liknande produkter som trendic.cc/webshop så får man en rejäl skjuts framåt genom att t ex styra över trafiken från det namnet till sitt egna namn eller så lägger man upp en butik under trendic.cc. Kommer inte att avregistrera detta namn om jag inte får sålt det utan marknadsföringen fortsätter och priset kommer att stiga allteftersom intresset ökar..

//Daniel

http://www.trendbutiker.se - Webbdesign alla har råd med !

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 50

2011-06-16, kl 15:22

TobiasS

TobiasS

Inlägg: 4

Ok, lycka till - det kommer behövas. Får du ut 3500:- eller mer så har du knäppt många "domännamns-guldgrävare" på näsan rejält :-). Återkom då så skickar jag en grattistårta.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 50

2011-06-16, kl 15:28

TobiasS

TobiasS

Inlägg: 4

Sorry, jag var inne på trendic.se som väl inte var din. Hur som helst, gick in och la lite varor för drygt 88 tusen i en varukorg så nu kan du nog trissa upp priser på domänen lite till. Jag tog bl.a. 5 HD-projektorer á 11295, så det är rejält riv på dem nu.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 50

2011-06-16, kl 15:38

trendbutiker

trendbutiker

Inlägg: 40

(Haha.. Ja nu kan jag ta mer betalt för namnet, tackar och bockar).
Nu är det så att jag inte bara går på varukorgar utan det finns mycket annat som spelar in också. Ligger högt på google med vissa sökord och det är värt en del. Sedan så har jag bra med besökare till sidan vilket också spelar roll vid domännamns försäljning. Men som jag skrev innan så passar kanske namnet inte för alla men det kan passa väldigt bra till ett företag som säljer t ex nackstöd med skärmar och dvd.

http://www.trendbutiker.se - Webbdesign alla har råd med !

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 50

2011-06-16, kl 16:18

Jimmit

Jimmit

Inlägg: 11

Vad man brukar gå på, enligt min egen erfarenhet vid försäljning av siter, är hur mycket man faktiskt tjänar på siten i fråga, sedan betalar köparen beroende på överenskommelse ofta en summa omkring 2-3års intäkter.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 50

2011-06-17, kl 15:37

FrGr

FrGr

Inlägg: 54

Fy tusan, det är för dyrt. De flesta fysiska småbolag kan man räkna 1.2 till 1.3 gånger omsättningen på. Att betala 2-3 års intäkter är för dyrt, om det inte är småpengar för nöjes skull. Och handen på hjärtat, gör man några större business på de här grejerna ("domänförvaltning" eller sajtförsäljnigar)? Jag vet inte, skulle vara tackam och glad för exenmpel.


Kan man få en redovisning på intäkter, annonsörer, besöksströmmar för de här sajterna så att man kan göra en första bedömning?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 50

2011-07-31, kl 12:52

trendbutiker

trendbutiker

Inlägg: 40

Lägger in lite statistik över trendic.cc. Dessa siffror är från 2011-01-01 till 2011-07-31. Registrerade kunder: 32 stycken. Antal besökare: 44 420.

Manliga kunder: 58% . Kvinnliga: 24% och 18% har inte fyllt i kön.

18-24år: 11%. 25-34år: 13%. 35-49år: 22%. 50-59år: 3%. Okänd ålder: 51%.

Priset för själva domännamnet trendic.cc är 3.000kr och det är inte för mycket om man ser till statistiken. Styr över trafiken till den egna sidan och öka försäljningen. Givetvis kan jag skicka med information över kunderna men då kostar det extra. Ge mig ett bud på minst 6.000kr så skickar jag med kundinformationen också.

//Daniel

http://www.trendbutiker.se - Webbdesign alla har råd med !

Inläggets betyg
Svara Svara med citat