Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Hitta "gilla" folk till sida

Inlägg 1 av 3

2011-06-07, kl 19:16

emef

emef

Inlägg: 58

Hitta "gilla" folk till sida

Tipps på bra forum eller andra sidor på Facebook där man kan prata gott om en viss sida man vill ha mer folk till utan att bli utsparkad :)

nån som vet? förutom här då :)

-- social writer --

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2011-06-15, kl 18:31

Jimmit

Jimmit

Inlägg: 11

Rimligtvis till folk inom samma bransch, eller där folk som är intresserade av din produkt befinner sig.

På exempelvis Flashback, Familjeliv, Fragbite, olika bloggar etc kan du leta upp kategorin där din kundgrupp finns och smyga in lite reklam i dina inlägg. Spamma bara inte sönder med inlägg, då åker du ut med huvudet före, men bygg länkar lite försiktigt och gör ett seriöst försök att bidra till diskussionen. Sålänge du bidra med relevant information för användarna är det ingen som kommer sparka ut dig :)

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2011-06-21, kl 20:13

LÅWebbyrå

LÅWebbyrå

Inlägg: 15

Vet inte vilken sida du vill att de ska gilla på Facebook nu så jag vet inte om det här tipset gäller dig men annars är det riktigt smart att göra en egen landningssida på Facebook.

Facebook tillåter att man kodar HTML och kan göra helt egna sidor som besökarna kommer till, där kan man även snyggt påminna dem om att klicka "Gilla". Annars är det lätt att folk glömmer den lilla knappen där uppe.

Kolla t.ex. här: http://www.facebook.com/pages/L%C3%85-Webbyr%C3%A5/156975494370483

Kontakta mig gärna så berättar jag mer, [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat