Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Söker någon att starta företag med.

Inlägg 1 av 5

2011-06-27, kl 19:45

username

Louise
Gunnarsson

Söker någon att starta företag med.

Jag har otroligt många idéer. En del riktigt bra, men jag har svårt att få fram en lönsamhet för många av idéerna och framför allt har jag svårt att komma längre än själva idén. Jag kommer på något, skriver ner idén, och sparar den i datorn. Sen händer inte så mycket mer...

Jag letar efter någon som är duktig på ekonomi och är intresserad av att starta företag med mig. Jag är en idéspruta, du är en doer. Har även lite pengar sparade för mitt framtida företag, men eftersom vi borde vara jämnlika är det bra om även du är villig att lägga in lite kapital.

Jag söker efter någon som bor i Stockholm av praktiska själ eftersom jag själv bor där.

Maila mig, jag är inte inne här så ofta. [email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2011-09-25, kl 17:53

Omid G

Omid G

Hej Louise,

Omid heter jag och arbetar för närvarande inom bankväsendet som företagsrådgivare.
Jag är själv sugen på att starta eget och har en hel del kompetens inom ekonomi och styrning av verksamhet. Jag har under tidens gång haft många bra idéer men känner att det inte går att göra allt själv då jag för närvarande arbetar på heltid.
Om du vill veta mer om mig och min bakgrund så får du höra av dig till mig antingen via mail eller telefon.

Ser fram emot ditt svar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2011-09-28, kl 15:57

Alex21

Alex21

Kul att du vill starta eget, behövs fler sådanna. En idé är inte värd något så länge den bara är en idé. Jag tycker att du borde fundera på vilken av dina ideér du tror mest på och sedan göra slag i saken och förverkliga den. Att ta risker ingår i entreprenörsskapet. Oavsett om du lyckas eller inte första, andra eller tredje gången så har du vunnit erfarenhet. Med erfarenhet kan du veta vad du gjorde rätt respektive fel och sedan använda den kunskapen i framtiden.

Just do it,
Alex.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 5

2011-09-28, kl 18:17

Sellmedia

Sellmedia

Citat:

Ursprungligen postat av: Louise

Jag har otroligt många idéer. En del riktigt bra, men jag har svårt att få fram en lönsamhet för många av idéerna och framför allt har jag svårt att komma längre än själva idén. Jag kommer på något, skriver ner idén, och sparar den i datorn. Sen händer inte så mycket mer...

Jag letar efter någon som är duktig på ekonomi och är intresserad av att starta företag med mig. Jag är en idéspruta, du är en doer. Har även lite pengar sparade för mitt framtida företag, men eftersom vi borde vara jämnlika är det bra om även du är villig att lägga in lite kapital.

Jag söker efter någon som bor i Stockholm av praktiska själ eftersom jag själv bor där.

Maila mig, jag är inte inne här så ofta. [email protected]

Hej Louise,

Lönsamhet och att hitta sin marknad eller sina kunder tillhör den svåraste biten i egenföretagandet. Du får gärna berätta litet mer om dina idéer, så att vi kan se om det är något som kan vara av intresse. Finaciering kan ordnas för "rätt" idé. Om du är intresserad hör du av dig till [email protected]

Vi är verksamma i ett antal brancher sedan mitten av 90-talet med mycket god erfarenhet av import, distribution, och försäljning till slutkund/konsument.

Hälsningar
Magnus & Fatima
Sellmedia Consulting
08-6483891 / 0738-216991

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2011-10-07, kl 19:03

shadi

shadi

Hej!
Jag sitter i motsatt sits, har kapital men inga ideer just nu.

du får gärna bertätta mer [email protected]

Hälsningar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat