Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Start av AB?????

Inlägg 1 av 4

2011-06-27, kl 18:15

roxxie

roxxie

Inlägg: 58

Start av AB?????

Tja. vi ska precis starta ett AB. Jag får pga olika saker särskilt stöd till start av näringsverksamhet,60000kr ( som ska skattas 25% moms) på bolaget, mimn kollega går in med 40000kr,
De 60000 skall användas till inköp av inventarier etc etc och blir således en del av aktiekapitalet,
MEN det är en sak jag inte fattar, för att regga AB så ska man ha satt in aktiekapitalet på ett konto i företagets namn, men jag kan ju inte öppna ett konto i företageets namn om jag inte registrerat det och fått namn godkänt samt org nummer. Eller?

vore kanon med någon som kunde reda ut detta åt mig, =)

//E. Jörnbring

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2011-06-30, kl 10:39

kirneh73

kirneh73

Inlägg: 1

Är i samma situation, men man får ett par dagar på sig att gå till banken efter det man fått org.nr. i mitt fall var det så iaf. Men vi beställde ett bolag som var klart med org.nr. , sen när man fått alla papper går man till banken o öppnar kontot i bolagets namn.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2011-07-01, kl 14:19

roxxie

roxxie

Inlägg: 58

o kok .. pratade med swedbank. var inga problem att öppna ett "tillfälligt" konto för att föra in pengarna och sedan regga om de när man fått orgnummer etc,, Dock ringde dom nu o sa att vi ej får öppna något konto för att jag har några betanm sen tidigare. jävligt märkligt,.

//E. Jörnbring

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2011-07-06, kl 11:00

Frezie

Frezie

Inlägg: 24

Ring och prata med Marginalen istället. Det är en bank där du kan öppna företagskonto med bankgiro-nummer samt även aktiekapitalkonto trots om det finns betalningsanmärkning.

www.getstarted.nu
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat