Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Missnöjd kund

Inlägg 1 av 2

2011-07-04, kl 20:46

thepinkprincess

thepinkprincess

Inlägg: 1

Missnöjd kund

Vet ej om det här hamnar rätt men jag testar i alla fall.

Jag har en viktig fråga. Tidigare i våras gjorde jag ett webbjobb åt en kund som var mycket besvärlig, kontakten gick igenom en släkting som brukar ge mig webbuppdrag ibland medan han gör webbsystem. Kunden blev aldrig nöjd helt enkelt men jag gjorde det jag blev ombad trots att jag tyckte att lösningen inte var bra själv. Men som jag förstod det så godkände han det och jag har inte hört någonting sedan mars. Fakturan blev betald. Nu har jag fått meddelande av min släkting att kunden tycker mitt jobb var amatörmässigt gjort och vägrar betala mer än 2000 kronor för det jag har gjort. Finns det någon lag som tvingar mig att betala tillbaka pengarna? Jag har ju ändå gjort jobbet?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2011-07-06, kl 23:44

Nils Åberg

Nils Åberg

Inlägg: 13

Hej,

Nej, det är upp till kunden att väcka talan vid tingsrätten om du vägrar återbetala något. Eftersom det (förmodar jag) handlar om ett mindre belopp än 20 tkr så kommer det i så fall bli ett "småmål" i rätten, vilket innebär att den som vinner målet inte annat än i mycket liten utsträckning får någon ersättning för sina rättegångskostnader.

Mvh

Nils

Nils Åberg, advokat
[email protected]
telefon: 08-522 532 00

Inläggets betyg
Svara Svara med citat