Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Har kapital men ingen affärsidé

Inlägg 1 av 16

2011-03-22, kl 21:11

Schoultz

Schoultz

Inlägg: 2

Har kapital men ingen affärsidé

 Hej!
Har ett sexsiffrigt kapital men ingen affärsidé som jag vill driva vidare med. Därför söker jag eran hjälp, kom gärna med förslag och tankar. Alla råd och tips är varmt välkomna. Söker eventuellt en partner också.
Med vänlig hälsningRikard


Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 16

2011-03-22, kl 23:19

FWeiland

FWeiland

Inlägg: 53

Tja!
Söker du en partner för ett annat projekt eller är det inom samma koncept som med affärsidén du söker?

Med vänlig hälsning
Fredrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 16

2011-03-23, kl 08:49

Schoultz

Schoultz

Inlägg: 2

Hej Fredrik!

Det är inom samma projekt jag ev. söker partner. Ska helst bo i Umeå med omnejd beroende på vilken form företaget får. Viktigast just nu är att komma på en affärsidé, jag har några men dom är rätt basic, det vanliga men det är jag inte så intresserad av.. Så jag vore väldigt tacksam för era idéer.

Med vänlig hälsning
Rikard

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 16

2011-04-03, kl 20:11

andrew1255

andrew1255

Inlägg: 7

you have i do not have , i have you do not have . both you and I  will make fortune

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 16

2011-08-14, kl 18:45

daniel.lilja

daniel.lilja

Inlägg: 2

Hej! Jag har en företagsidé som är om kläder för rörelsehindrade. Beräknat att omsätta 50MSek år 5.

Patentet är sökt och snart klart.

Jag är eventuellt med och driver men med en mindre del än du då jag har mycket med skolan osv.. Dessutom skall jag bli pappa.

Hör av dig om du vill veta mer!

Med vänliga hälsningar //
Daniel Lilja
0704976164

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 16

2011-08-24, kl 22:39

swedtom

swedtom

Inlägg: 6

Hej Rikard.

Jag har en produkt som kanske kan intressera dig, om du gillar snygga bilar.
Produkten är en nano behandling som får billacken att skina, lätt att hålla ren och snygg. Finns även produkter för att hålla rutan ren( behöver ej använda torkarna) och för inredning m.m.
Jag skall precis starta försäljningen i Sverige och om du är intresserad kan vi diskutera hur vi kan gå vidare med detta ihop.

MVH
Tommy

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 16

2011-08-29, kl 10:34

RoyalApartments

RoyalApartments

Inlägg: 4

Hej,

Jag arbetar inom ett företag som hyr ut lägenheter i Sopot, Polen. Det är en väldigt intressant marknad att investera i och dessutom väldigt säker. Att investera pengar i olika idéer kan vara väldigt riskabelt och man kan lätt förlora allt. Genom att köpa en lägenhet har man alltid möjligheten att sälja den.
Pay-back tiden ligger runt 10år beroende på investeringen. Om du vill veta mer så var vänlig att kontakta mig. Du är även välkommen att besöka vår hemsida, http://www.royal-apartments.pl/ samt http://www.sopot24.com

Med Vänliga Hälsningar
Samuel Kraus
EO
ATA INVEST

/Samuel

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 16

2011-10-11, kl 17:44

Fringies

Fringies

Inlägg: 9

Hej!
Jag vet inte om Du har kommit igång med något, det var ju ett tag sedan den här frågan las ut. Men om du söker en bra, enkel affäridé så kan detta vara något, och inte behöver man jobba så mycket heller. Hade själv en datafirma i mitten på -90 talet, och det var roligt och lärorikt. Men mycket jobb och sena kvällar.

Det här passar mig bättre...

Jag jobbar med ett tyskt företag som heter LR och startade 1985. Idag finns vi i 32 länder, ända ner till Australien m.fl. Det är verkligen ett professionellt företag som stöttar, ger promotion etc till sina konsulenter! Ett par kraftigt subventionerade resor brukar det bli per år också + event och utbildningar.

Dom är en toppenleverantör av parfymer, smink, make-up (lätt att sälja till tjejer), krämer mm. Det är högkvalitativa prdukter och krämer etc är uppbyggda på Aloe Vera med riktigt hög koncentration av AV, annars så är det faktiskt värdelöst, bortkastade pengar. Det är mycket viktigt vilken koncentration man har av AV!

Man kan bara plocka jättelite från varje blomma, ungefär som saffran, och det är det som gör den lite dyrare. Och det är därför som det fuskas på det här området... Se den här länken t.ex: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article14491.ab i Aftonbladet 2001-03-20.

Min producent är en av världens största leverantörer av Aloe Vera!

Våra varumärken inom parfym är bl.a Heidi Klum, Marcus Schenkenberg, Boris Becker, Leona Lewis, Desperate Houswives, Bruce Willis m.fl. Och vi kan ju vara ganska övertygade om att dom sätter inte sina namn på parfymserier, om det inte är av yppersta klass...

Numera finns det även smycken, designade av Bruce Willis fru, Emma Heming-Willis, som är toppmodell och internationell stilexpert.

OBS: Det är helt riskfritt att starta upp denna affärsrörelse och Du behöver inte köpa på dig stora lager, och Du jobbar när du vill och det ställs heller inga krav på dig.

Jag brukar köpa på mig lite marknadsföringsmaterial varje månad och dela ut, som varuprover och kataloger etc, som är en billig investering. Materialet gör sen jobbet åt dig, en hel del. Jag har delat ut lite kataloger då jag åkt tåg, och dom har verkligen studerat den väl, för innehållet är någonting som intresserar och attraherar, främst tjejer då. Killar är mer intresserade av affärsidén. Men faktum är att även kunder kan handla till grossistpriser, om dom gör ett första inköp på runt tusenlappen...

Så du kommer att tjäna pengar, inte bara på produktförsäljning utan även på mitt jobb och dom som jag har runt omkring mig, och samarbetar med. Det är en smart kompensationsplan och Du tjänar provision även på detta!

Min närmsta samarbetspartner, från Göteborg som tog in mig i det här tjänade 5 000 kronor skattade kronor redan första månaden!

Det finns även ett bilprogram som man kan nå efter bara några månaders jobb och försäljning faktiskt. Bilarna leasas av företaget och är skattade och försäkrade. Det finns bilar såsom, Nissan Juke, som är den första bilen på stegen. Det är em riktigt tuff liten bil. Men sedan blir det Mercedes och Porcshe...

Vill Du maila direkt till mig så kan Du göra det på: [email protected]

Hör av Dig om Du är intresserad!

Mvh
Peter
073-640 36 00

-----------------------------------------------------
Det ska vara lätt att starta eget, och inte så dyrt!
www.BraProdukter.net (www.LRworld.com)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 16

2011-10-11, kl 23:49

dennis79

dennis79

Inlägg: 5

Har några projekt på gång.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 16

2011-10-31, kl 10:34

Ajr

Ajr

Inlägg: 13

Hej Rikard!

Jag har en mycket bra idé som jag utan tvekan skulle investera mina pengar i. Jag är på gång själv, men saknar fortfarande lite kapital. Har du kommit igång med något än eller är du intresserad av att lyssna?

Maila gärna, [email protected]

Anna

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2