Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Ett innovativt tänkande eftersökes.

Inlägg 1 av 1

2011-08-30, kl 12:54

sergioandree

sergioandree

Ett innovativt tänkande eftersökes.

Hej alla entrepenörer!

Jag vet att många av er letar efter nya sätt att tjäna pengar på för att kunna leva ett liv bortom det traditionella ekorrhjulet. Jag vet också via både egen erfarenhet och även via andras erfarenheter att man många gånger har bra, klockrena idéer men saknar startkapital.
Andra gånger kan det vara tvärtom, att man har tillgång till en hyfsad summa pengar att investera för men saknar idéer.

I många fall kan det handla om rent tekniska hinder som sätter stopp för din idé. Det kan handla om tex behovet av en skräddarsydd website för att verksamheten ska kunna fungera och besitter man inte kunskaperna för att bygga en sådan så kan det vara tidskrävande och dyrt att få det gjort och så står man där igen, omotiverad då det kanske(återigen)inte finns tillräckligt med pengar.

Det kan även handla om att man är själv om en idé som man verkligen tror på men man saknar modet att ta sig an projektet helt på egen hand och motivationen dalar.
Vi ser oss själva stå där igen, vid samma korsning, där vägen tillbaka till rutinlivet och vårt vanliga jobb känns tryggare och enklare fastän vi nästintill hatar att gå till jobbet.

Jag vill inte prata om vad vi inte kan göra men jag passar istället på att uppmärksamma vad många jag pratat med känner och har känt vilket många gånger också är anledningen till att de fortfarande står kvar på samma plats i livet, ovillkorligt bundna till ett 8-17 jobb som de avskyr.

Låt oss nu i stället prata om vad vi kan göra själva för att förändra våra liv.

Jag och några till har ett intressant projekt på gång och vi söker personer som gärna besitter ledaregenskaper samt en härlig dos entrepenörsanda. Vi lägger stor vikt på att du verkligen ska vilja komma bort från det liv din anställning har att erbjuda dig. Vi ser gärna att du även har ett "innovativt" tänkade och är öppen för nya alternativ.

Jag lägger in ett citat som passar klockrent in i sammanhanget;
“The problems of the world cannot possibly be solved by skeptics or cynics whose horizons are limited by the obvious realities. We need men who can dream of things that never were.” - John F Kennedy.

Med det sagt vill jag än en gång understryka vikten av att - Våga tänka utanför ramarna-mentaliteten.

Till idén.

Vi har direkt kontakt med ett amerikanskt läkemedelsbolag som vill expandera i Sverige och därmed öka sin marknadsandel i Europa. Till detta behöver vi ett gäng drivna personer med entrepenörsanda som vill driva verksamheten framåt. Produkterna har utvecklats under 25 års tid och fokusen läggs på åldershämmande effekter på gen-nivå. Det finns även kosttillskott som är överlägsna allt annat på marknaden samt tex effektiva produkter mot håravfall – Med andra ord är dessa produkter intressanta för alla idag och återigen, utvecklade under lång tid av ett högst kompetent forskar-team bestående av ett flertal Nobelpristagare bland annat.

Det finns enormt mycket pengar att hämta in i den branschen, så har man ett stort kontaktnät, tycker man om och har man det lätt för att prata med människor och känner att man vill tjäna bra med pengar utan att behöva vara ovillkorligt bunden till ett 8-17-jobb samt känner man att man hellre vill vara sin egen chef så är detta projekt som skräddarsytt för dig.

Är detta något för dig? Eller känner du att det inte riktigt passar dig men tror att du känner andra som besitter den här eftersträvade entrepenörsandan och viljan att göra något annat?

Inledningsvis är vi begränsade till Stockholm men kan komma att utöka nationellt.
Skriv gärna till mig vid intresse och berätta om dig själv. Därefter kommer jag eventuellt att ta kontakt med dig per telefon för att stämma tid och plats för vidare presentation av affärsidén.

E-mail: [email protected]

Lycka till så länge alla entrepenörer!

MVH
Sergio Andree

Svara Svara med citat