Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Registrera eller ej?

Inlägg 1 av 3

2004-12-08, kl 14:47

username

Victoria
Hansson

Inlägg: 5

Registrera eller ej?

Jag undrar om man kan registrera ett företagsnam utan att öppna själva butiken förrän om ett år? Jag ska börja producera varor nu med logga och vill därför "säkra" namnet. Räknas det då som om att man har startat eget och min a-kassa blir indragen? Tacksam för svar!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2004-12-08, kl 23:24

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Nej

Lars
Abi Design
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2004-12-23, kl 01:51

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Nej stämde på en fråga men om vi tar det rån början. Du kan naturligtvis registrera ett företagsnamn men börja producera varor när du fått momsinregistrering och f-skattebevis. Däremot är det du som bestämmer när du ska börja hur mycket eller lite eller inget alls som du betalar in 1:a kanske 2:a året i avgifter. Dom är snabba med indragning av a-kassa så se till att ha den som trygghet in i det längsta. Sen är de kört och du står där på skakiga ben och undrar vad du gett dig in på eller också som jag när jag startade, Det var hjärtat som sa till mig att ta det lite lugnare- lite mer råd kan du få på
[email protected]

Lars
Abi Design
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat