Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hjälp med företagsnamn

Inlägg 1 av 4

2011-10-14, kl 17:43

solu

solu

Inlägg: 7

Hjälp med företagsnamn

Hej,
Jag är på gång att starta företag, men skulle behöva lite inspiration till ett företagsnamn då det är lite tomt i huvudet just nu.

Verksamheten handlar om mjuka, bekväma och enkla kvalitets-kläder och andra textilier. (Vill inte berätta allt i detalj, men jag har en inriktning och målgrupp)

Namnet, hade jag tänkt, skulle vara ett "hittepå-namn" men ska ha koppling till det engelska språket. Det ska bara vara ett ord som är lagom långt och lätt att uttala.

Här är några nyckelord: comfy, cozy, plain, soft, clean, cotton, simple, light, cloud, sand

Har ni några tips på hur man skapar ett bra varumärke och hur man ska tänka? Eller om ni har något förslag som jag kan spinna vidare på?

Tack!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2011-10-14, kl 22:20

Marcus Björk

Marcus Björk

Inlägg: 88

EeZy , med anspelning på easy, kort och helt omöjligt för kineser och pakistanier att stava fel. domänen .me är ledig,, kan ju vara lite kul,,
körde det genom prvs varumärkesdatabas, verkar inte finnas inom kläder

Marcus Björk

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2011-10-14, kl 22:36

Idévitamin

Idévitamin

Inlägg: 28

Låt det ta tid. Du hinner ändra dig 10 ggr tills du har bestämt dig. Registrera inget förrän dey känns 100%. Hör gärna med folk i din närhet om du har några namn du velar mellan:)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2011-11-28, kl 14:55

karianesmassage

karianesmassage

Inlägg: 12

hej ett förslag topsoft.

akb

Inläggets betyg
Svara Svara med citat