Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

val av webb hotell

Inlägg 1 av 9

2011-03-05, kl 16:23

Johanmalm

Johanmalm

Inlägg: 1

val av webb hotell

HejOj - nu skall jag välja leverantör av webb hotell så hemsidan blir bra - vika erfarenheter har ni andra och har ni några tips.Min verkasamhet är konsult samt leverantör av avancerade indutrilösningar inom logistik till större och medelstora industrier.Det bör altså se ganska förtroendeingivande ut./Johan

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2011-03-06, kl 19:01

niklase

niklase

Inlägg: 191

Hej Johan,

Jag använder och kan rekommendera loopia (www.loopia.se) som jag har använt i många år.
Ett av de större bolagen och har utmärkt service.

Behöver du något billigare så fungerar ju one.com också bra.

Behöver du även hjälp med hemsida? Hör av dig till mig isåfall så kan jag hjälpa dig.

Behöver du en egen hemsida eller webbshop?
https://wpcms.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2011-03-07, kl 08:31

Framtidsfabriken

Framtidsfabriken

Inlägg: 54

 Hej.
Gör så härHur är din webbsida uppbyggd och hur kommer den att vara framöver- kör du med ett sk CMS (Joomla mfl) då är detta php baserat och då ska du ha ett webbhotell som stödjer detta- Kör du med ASP så ska du ha ett windowsbaserat webbhotell
jag kan gott rekommendera web10.se, dom har både Linux och windows hotell, stort webbutrymme, man kan koppla flera domännamn till samma konto, snabb support samt att dom är otroligt billiga. Jag har använt webb10 till ett stort antal webbsidoråt kunder och jag har inget att klaga på ännu.
/Lars

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2011-03-21, kl 23:07

Jennys

Jennys

Inlägg: 1

Bara för att du har en seriös business så tror jag inte att du behöver välja ett alltför dyrt webbhotell. Loopia är bra, men väldigt dyrt, cika 1400 per år eller så och en extra databas kostar 300 spänn om jag inte minns helt fel. Du kan få ett minst lika bra  webbhotell för halva priset (Hostgator.com) om du handlar lite smart utanför Sverige och du kan använda ett svenskt domännamn iallafall bara du vet hur man gör vilket förklaras här:
Recension av Host Gator: http://webbdesigna.se/host-gator-recension.php (70 program ingår som du installerar med ett klick och fungerar mycket bra).
Koppla till ett svenskt domännamn: http://webbdesigna.se/svensk-doman-pa-utlandskt-webbhotell.php

Allt beror egentligen på hur du ska använda webbhotellet. Ska du köra Joomla krävs det ett litet dyrare webbhotell eftersom det kräver mer resurser. Ska du köra en enkel Wordpressblogg så kan du gått väja One.com. Personligen tycker jag att du borde välja något i den mellersta prisklassen eftersom du kanske vill komma åt lite fler funktioner senare (nyhetsbrev, anslagstavla m.m) och eftersom de billigaste webbhotellen saknar möjligheten till extra databaser såblir du blockerad och kan inte skapa sajten som du kanske själv vill.

Det är iallafall min uppfattning att svenska webbhotell ligger en bit efter de riktigt stora webbhotellen i exempelvis USA.


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2011-06-30, kl 22:56

rawdesigns

rawdesigns

Inlägg: 13

Med mitt företag så kör vi ett separat one.com konto till varje kund, och det fungerar bra.

Kolla gärna in min hemsida och kolla mina referenser, de körs alla på one.com.

Med Vänlig Hälsning Robin Årman

www.rawdesigns.se

Vi bygger din professionella företags hemsida till ett bra pris. Vi erbjuder även Logotyp och olika SEO tjänster. - www.rawdesigns.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2011-07-08, kl 21:47

sven74

sven74

Inlägg: 27

Jag håller med dem, som har föreslagit loopia.se
Vi har använt dem under 1 års tid och jag upplever dem som driftsäkra och pålitliga.
Du kan använda samma databas för både webshop och (t.ex) blogg, så det är inte nödvändigt att köpa till en extra databas. De har One-click-installer för webshop, blogg mm så du behöver inte heller vara speciellt datorkunnig för att använda loopia.

www.kvitto-online.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2011-10-17, kl 12:46

svekris

svekris

Inlägg: 6

du kan skaffa dig en vpn server med direct admin på http://www.svenskawebbhotell.nu/ slipper alla problem med webbhotell.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2011-10-17, kl 12:56

rawdesigns

rawdesigns

Inlägg: 13

Citat:

Ursprungligen postat av: rawdesigns

Med mitt företag så kör vi ett separat one.com konto till varje kund, och det fungerar bra.

Kolla gärna in min hemsida och kolla mina referenser, de körs alla på one.com.

Med Vänlig Hälsning Robin Årman

www.rawdesigns.se



Jag har faktiskt en ändrad mening, då one.com har tappat sin standard tycker jag med för många kunder och för lite plats!

Det jag numera alltid använder till alla mina kunder och det jag rekommenderar för andra är Bineros tjänst, visserligen kostar det lite mer, men de är så mycket bättre, bara att tala om webbutrymmet på 100GB och att du kan ha oändligt med webbplatser på ett konto.

Vi bygger din professionella företags hemsida till ett bra pris. Vi erbjuder även Logotyp och olika SEO tjänster. - www.rawdesigns.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2011-10-25, kl 23:37

Blueglow

Blueglow

Inlägg: 9

One.com är ju känt och allt, men som ovanstående medlem nämner så har de definitivt tappat standard på sistone p.g.a överetablering.

Blueglow.se - Hjälper dig gärna med att synas på Google!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat