Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Registrering på verksamt.se

Inlägg 1 av 3

2011-10-17, kl 12:32

Angelicaa

Angelicaa

Inlägg: 17

Registrering på verksamt.se

Hej!
Skickade precis in min anmälan om enskild näringsverksamhet - då jag inser att jag inte fick fylla i önskat namn på företaget! När gör jag detta - är det i nästa skede eller har jag missat någonting?

Stockholms CVkonsult - hjälper dig att söka jobb!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2011-10-23, kl 17:59

ynot

ynot

Inlägg: 8

Beror på vilken myndighet du reggade på och vilken företagsform du har reggat. Skatteverket använder inte företagsnamn på enskilda firmor, utan endast ditt namn och personnr. På verksamt.se väljer du om du vill regga på skatteverket eller bolagsverket. Vill du regga på båda får du regga en gång till. Tony

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2011-10-24, kl 19:21

Sellmedia

Sellmedia

Inlägg: 66

Hej Angelicaa, så här är det - När du reggar på Bolagsverket så får du ange ett par alternativ för namnet.

YNOT skriver att skatteverket inte använder annat än ditt namn och personnummer, och det stämmer men det är en sanning med modifikation. Om du endast reggar F-skatt för en enskild firma och bara hos Skatteverket så stämmer det, men om du reggar med Bolagsverket kan du föreslå namn, och de då säga att det är Ok eller upptaget.

När du reggar med Bolagsverket så meddelar de Skatteverket, och du får då all korrespondens adresserad till det "egna" namn du reggade hos Bolagsverket.

Om du reggar hos BV får du mao ett "eget" namn, och det namnet hamnar även hos Adressändring om det är nystartat (1:a gången) samt kommer även att stå på Plusgiro och Bankgiro när du så småningom ansöker om att ha dessa konton - Kanon !

Inläggets betyg
Svara Svara med citat