Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Sökmotoroptimering

Inlägg 1 av 8

2011-08-26, kl 08:32

webpresent

webpresent

Inlägg: 5

Sökmotoroptimering

Hejsan!
Jag har en nystartad webbutik, www.webpresent.se, där jag säljer div presentartiklar. Jag når inte ut på nätet som jag önskar så jag behöver lite tips och råd om sökordsoptimering. Behöver jag anlita en SEO-konsult eller har något nåt annat tips till mig? Tack på förhand!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2011-08-26, kl 20:42

Gadgetkungen

Gadgetkungen

Inlägg: 1

Hej

Här är lite länkar som du kanske kan ha nytta av:

http://www.seo-forum.se/

http://seolokal.info/

Det mesta kan man själv optimera så att hemsidan kommer högre upp hos Google.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2011-09-06, kl 15:04

jonasb

jonasb

Inlägg: 6

Behöver du hjälp med SEO finns jag här.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2011-09-10, kl 08:18

Bleedz

Bleedz

Inlägg: 32

Kolla www.50lappen.se finns det mesta där för företagare på nätet

http://www.50lappen.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2011-09-20, kl 17:11

webpresent

webpresent

Inlägg: 5

Tack för ditt svar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2011-09-20, kl 17:12

webpresent

webpresent

Inlägg: 5

Tack! Ska ha det i åtanke.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2011-09-22, kl 17:08

Markspixel

Markspixel

Inlägg: 31

Hej,

till att börja med så borde du titta lite på dina meta tags, detta kan hjälpa mycket, Nu ser dom ut så här




Du har förmånga sökord (brukar hålla mig till 10) och ingen beskrivning (ungefär 250 bokstäver) på sidan, använd något som tillexempel google analytics för att få veta vad folk söker när dom kommer till hemsidan. Det är ochså lättare att konkurera på längre sökord eftersom det kan vara svårt att ranka högt på google när man börjar.

Själv har jag nyligen startat BilligaApan.se och ett av våra bästa sökord är "hdmi till mini hdmi 5m", ett långt ord men som många söker på och detta ger oss mera kunder.

Om du kan så är det bra att optimera sökord och beskrivning för varje sida, tillexempel alla sidor på billigaapan.se har olika sökord och beskrivningar, detta gör det lättare att optimera, ditt system kanske inte klarar detta, det är något jag har implementerat själv, men om allt är html så går det så klart, du kan också skaffa eller koda en php script som klarar av detta.

Hoppas det hjälper!

-- Har designat och kodat BilligaApan.se, äger Markspixel.com och är Webb & IT ansvarig på GoPlus.se

Webbdesign och Webbhotell - Markspixel.se
Billigt Ljud och Video Tillbehör - Billigaapan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2011-10-25, kl 23:50

Blueglow

Blueglow

Inlägg: 9

Det som får dig att synas på Google är precis som Markspixel säger, att se till att ha bra meta taggar ('Description', exempelvis) så att man kan snygga till sina beskrivningar.

Annars bör du även lägga ner tid på att dina rubriker innehåller dina sökord! Detta gör att Google kopplar din sajt till det dina kunder söker efter.

Det som får din sajt att springa förbi dina konkurrenter och hamna på Top-10 listan på Google är dock en annan femma - Då gäller det att skapa en bra länkstrategi, vilket betyder att man bygger länkar från andra hemsidor, bloggar och portaler till din egen.

Här finns en hel värld att se igenom så att man utför det korrekt, läs mer på denna SEO bloggen (blueglow.se/blogg) för en gratis guide om sökmotoroptimering :)

Lycka till med din nya placering!

Blueglow.se - Hjälper dig gärna med att synas på Google!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat