Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Marknadsföra webbyrå

Inlägg 1 av 6

2011-09-07, kl 22:29

alpis

alpis

Inlägg: 25

Marknadsföra webbyrå

Hej!
Har under en tid drivit en webbyrå och fått in lite små jobb från sidan Blocket där jag annonserat om mina hemsidor jag erbjuder. Nu har det dock vart stendött ett bra tag och har därför bestämt mig att ta tag i marknadsföringen ordentligt.

Nu behöver jag hjälp av erfarna personer, då jag inte är någon direkt erfaren person när det gäller marknadsföring, speciellt för en webbyrå.

Vad är era tips? Med låg budget kan det vara svårt att få bra marknadsföring... Har sökoptimerat sidan så mycket som möjligt, men för att den ska hamna högre upp i sökmotorerna krävs det mer besökare till den så den blir unik. Har funderat lite på att köpa dekaler till bilen etc, hur tror ni det lockar? adressen till webbyrån och lite text om oss? Tror ni det skulle få till några kunder?

Alla mina kunder jag haft är otroligt nöjda, speciellt över priset och vad man får, har goda referenser ute på våran hemsida. Massa goda omdömen på våran facebook sida..

Skillnaden med mitt byrå är priserna, dom är otroligt låga jämfört med dagens byrån som tar överpriser, därav har jag valt så låg prisval som möjligt men endå kunna leva på det om jag skulle få ca 10-12 kunder i månaden.
Vart ska man annonsera någonstans? Det är säkert många små företag som behöver hemsida men har låg budget som skulle passa till oss!

Vad är era tips ?

Med vänlig hälsning, Jonas.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2011-09-09, kl 11:52

Spherewalker

Spherewalker

Inlägg: 6

Hej,

Ja, det är inte lätt att nå ut till rätt kundklientel! Men det går med lite envishet och tålamod.

Ett tips gällande vart du kan annonsera är att gratis registrera dig hos Adson.se. Där har du en stor möjlighet att hitta rätt annonsplats för just dig utan förpliktelser.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2011-09-10, kl 23:57

alpis

alpis

Inlägg: 25

Kikat lite där nu ser att det kostar att annonsera. Vågar man spendera en 1000:- lapp på det verkligen?. Man har ju inte ekonomi för att spendera pengar på onödiga grejer om det inte ger resultat tillbaka.

MVH

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2011-09-11, kl 11:30

Spherewalker

Spherewalker

Inlägg: 6

Hej igen,

Ville bara svara på din fråga om man verkligen vårar satsa 1.000,-. Egentligen är det bara något som du själv kan ta ställning till men jag vill bara förklara lite mer om hur Adson.se fungerar.

Det är ju så att Adson.se bland annat tar hänsyn till den budget du angivit och söker sedan efter lediga annonsplatser som då inte kostar mer än den budget du angivit. När Adson.se har hittat en eller flera alternativ som verkar passa dig så förmedlas dessa kontakter till dig. Du har då alltså full frihet att kolla in dessa webbsidor alternativt andra reklamplatser och själv bestämma om du tycker att det är värt för just dig att annonsera där för den budget du angivit.

Så med andra ord arbetar Adson.se utan förpliktelser mot deras kunder, tills dess att kontakterna har förmedlats samt att kunderna kommit överrens om att det känns rätt för båda parter. Först då tar Adson.se ut en provision av den som äger den lediga annonsplatsen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2011-10-24, kl 22:34

copy

copy

Inlägg: 2

Hej, svaret du fåttt känns väldigt mycket som reklam för ett eget företag. Jag tycker du ska ta det med en nypa salt. Ett bra tips när det gäller att sälja tjänster är att använda sig av intygsreklam, dvs referenser. Samla på dig bra citat från dina nöjda kunder och be att få använda dem på din egen sajt. Tänk långsiktigt och använd dig av t e x ett nyhetsbrev för att bygga relationer på sikt. Var med i nätverk och spara nyttiga kontakter. Delta i seminarium, gärna som aktör, och berätta om ett ämne du är bra på.
Lycka till!
Med vänlig hälsning, K

//(*..*)\\

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2011-10-25, kl 23:55

Blueglow

Blueglow

Inlägg: 9

Citat:

Ursprungligen postat av: alpis

Kikat lite där nu ser att det kostar att annonsera. Vågar man spendera en 1000:- lapp på det verkligen?. Man har ju inte ekonomi för att spendera pengar på onödiga grejer om det inte ger resultat tillbaka.

MVH



Du gjorde helt rätt i att sökoptimera din sida - detta är det definitivt effektivaste sättet att få nya kunder idag. Däremot räcker det tyvärr inte bara att optimera din hemsida - om man vill synas på topplaceringarna på exempelvis Google så måste man börja arbeta med inlänkningar, vilket är länkar som pekar till din hemsida från andra platser på webben.

Detta är inte för att folk skall klicka på dessa länkar, utan ett sätt för att tala om för Google att din hemsida är relevant just för det sökord som du placerar i länken! :)

Genom att göra detta på ett långsiktigt plan så kommer du definitivt att se bättre resultat på dina sökord, och generera mycket fler kunder.

Blueglow.se - Hjälper dig gärna med att synas på Google!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat