Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

I behov av hjälp!

Inlägg 1 av 4

2011-11-25, kl 18:13

ardnas_

ardnas_

Inlägg: 4

I behov av hjälp!

Hejsan!

Jag är en heltidsstuderande tjej i Göteborg.
Jag har länge velat öppna ett café. Men sen fick syn på olika cafeen som är till salu.
Hur ska jag börja med detta?? Någon som kan hjälpa mig.
Vad ska jag tänka på?

/Sandra

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2011-11-25, kl 23:48

StealMyStyle

StealMyStyle

Inlägg: 38

Jag kan nog tyvärr inte vara till mycket hjälp då jag själv har webbshop och enskild firma. Helt annorlunda från att öppna en faktisk butik/café. Men det första jag kan tänka mig att du ska göra är att skriva en affärsplan. Sen måste du kolla med banken om du kan få lån utifrån din affärsplan. Alltså om verksamheten ser lönande ut.

Ett tips är att om du öppnar ett café att ha en unik idé. Göteborg är en av sveriges mest cafétätaste städer. Ska du få kunder att komma till just ditt café av alla som redan är etablerade så är det nog smart att köra på något unikt koncept.

Lycka till!

Steal My Style

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2011-11-26, kl 21:53

Marcus Björk

Marcus Björk

Inlägg: 88

Har du jobbat på ett café någon gång? om inte skulle det nog vara ett bra första steg..

Annars håller jag med tidigare talare,, affärsplan är ovärderlig

Marcus Björk

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2011-11-27, kl 02:53

StealMyStyle

StealMyStyle

Inlägg: 38

Ja, jag håller med Marcus. Du har väl jobbat inom café? Annars blir det nog svårt. Jag har jobbat inom café och restaurang i flera år, och har sett hur det har gått för dom som öppnar verksamhet utan att faktiskt ha kunskap om det. Men ardnas, om du inte har erfarenhet, så fråga gärna så ska jag försöka hjälpa inom området.

Steal My Style

Inläggets betyg
Svara Svara med citat