Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Registera företag, mina frågor behöver svar:)

Inlägg 1 av 2

2011-12-15, kl 07:58

alpis

alpis

Inlägg: 25

Registera företag, mina frågor behöver svar:)

Hej!

Jag ska nu dom senaste dagarna registera enskild firma via verksamt.se

Vad jag läst kostar detta 1000:- Det stämmer ?

Nu har jag lite frågor inför igång körningen... Jag skall driva E-butik, jag har moms 25% på alla mina produkter.

Bokförningen? Har aldrig bokfört innan så helt okunskaplig... Vad jag hört jag skall spara alla fakturor jag säljer om? Inget annat ? När bokför man?

Hittade massa bokförningar program företag erbjuder, skall jag slänga in dit alla faktura nr o.s.v varje månad eller hur fungerar det? Vad ska jag göra med dessa sedan?

Så min fråga egentligen att börja med iaf för att köra igång...

När jag registerat så är det bara köra igång säljandet? Tänkte åka till handelsbanken å be dom skaffa företagskonto till mig oxå.

Jag kommer ta betalt med följande metoder:
Postförskott = Då går ju pengarna till mitt konto, Hur bokför jag dessa?
Jag antar via att min e-butik sparar alla faktureringar automatiskt så ja har ju koll över faktureringen där endå.
Kommer även erbjuda direkt bank överföring, dom överför alltså pengar till mitt konto bara..

Snälla grabbar/Tjejer berätta lite om svaren på mina frågor, och tips.. Gärna enkla formulerade svar så man hajjar lite ;)

Tack i förhand alla företagare! Snart är jag en av er :)

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2011-12-15, kl 12:13

Johansöderblom

Johansöderblom

Inlägg: 31

Hej!

Det första jag tänkte på är att du nog skulle behöva läsa en bok om grunderna i att starta eget, eller gå en kurs via arbetsförmedlingen.

Bokföring behöver du göra hela tiden, enligt lag. Det börjar bli krångligt sen när du ska göra bokslut.


Lycka till! /Johan

www.johansoderblom.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat