Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Uteställe/café

Inlägg 1 av 6

2004-12-10, kl 11:47

annikastorck

annikastorck

Inlägg: 1

Uteställe/café

Jag har funderat mycket på att öppna en verksamhet som på dagen fungerar som café och på kvällen som nattklubb. Har även då tänk ha lite olika evenemang såsom talangjakter, demospelningar, modelltävlingar m.m. Kanske även kända artister på besök. Vad kräåvs eg. för att kunna öppna ett sånt ställe? Jag har absolut ingen erfarenhet alls inom detta område. Någon som har några tips och förslag?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2004-12-10, kl 20:17

username

Tomas
Loden

Inlägg: 72

Hej Annika,

Krog o restaurang branschen är en mycket svår bransch att starta eget i om du inte har någon som helst erfarenhet i detta område. Mitt tips skulle vara att du antingen köper ett befintligt företag som passar dina visioner och försöker att få till något sorts "lärlingsavtal" eller liknande så att du får en chans att arbeta tillsammans med de gamla ägarna en tid innan du tar över eller så kan du fundera på att jobba ett tag inom branschen för att lära dig mer samt att knyta kontakter så att du har någon med lång erfarenhet inom branschen som du kan brainstorma med innan du börjar med finansieringen, planering etc etc..

/ Tomas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2004-12-15, kl 19:57

jerrysalo

jerrysalo

Inlägg: 16

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag har funderat mycket på att öppna en verksamhet som på dagen fungerar som café och på kvällen som nattklubb. Har även då tänk ha lite olika evenemang såsom talangjakter, demospelningar, modelltävlingar m.m. Kanske även kända artister på besök. Vad kräåvs eg. för att kunna öppna ett sånt ställe? Jag har absolut ingen erfarenhet alls inom detta område. Någon som har några tips och förslag?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2004-12-15, kl 20:00

jerrysalo

jerrysalo

Inlägg: 16

Hej, det stämmer att det är en svår bransch. Går att lyckas mycket bra, men går mycket fort att gå med förlust oxå.. Jag har varit i branschen under många år och du får gärna höra av dig så ska jag ge dig tips eller ev hjälpa dig komma igång.
Hör av dig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-01-02, kl 14:35

username

Hans
A.
A.
Dimter
A.
A.
D

Inlägg: 11

Hej! Annika
Jag har jobbat i mera än 20 år i restaurang bransch och
jag vet att det är ett svårt bransch. Jag har skapat ett
affärsidé som nu är ett företag som bildades i Oktober
2004, du kan gå in på www.argentinskgrill.com och se
lite om det jag kommer att jobba med.
Jag söker en kompanjon så om det är intressant för
dig, då är du välkommen och kontakta mig.

på min hemsida finns min e-post adress så du kan mejla.

Har det så bra och jag önskar dig en gott fortsättning!

Mitt namn Hans Dimter.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-04-20, kl 04:14

username

Jenniefer
Johansson

Inlägg: 21

Jag jobbar med artister kändisar, shower ja allt du kan tänka dej inom nöjesbranschen. Jag har även en väl upparbetad kundstock eftersom att jag har en mängd krogar som ser mej som deras enda nöjesleverantör. Har även varit nöjeschef på div krogar. Så behöver du hjälp på din nattklubb med nöjet hör av dej till mej. kram jenniefer [email protected] så får du hemsideadress och ytterligare kontaktuppgifter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat