Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Finns möjligheten?

Inlägg 1 av 2

2011-11-19, kl 20:55

ardnas_

ardnas_

Inlägg: 4

Finns möjligheten?

Hejsan,

Jag är en heltidsstuderande tjej som har planer på att öppna eget café. Köpa ett som redan finns eller öppna helt eget, vet jag inte än.
Hur ska jag gå tillväga? Hur sköter man finansieringen, samt finns det en möjlighet att få igenom detta trots att jag själv går på csn?

Tacksam för svar!
/Sandra

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2011-12-19, kl 23:04

username

Kristoffer
Bengtsson

Inlägg: 12

Hej!

Kul att du funderar på att bli företagare! Att driva ett företag är oerhört kul, men också oerhört tidskrävande. Om du är heltidsstuderande nu så är mitt tips att avsluta studierna innan företagsstarten, för sen blir tiden mycket knapp.

Sen till frågan om du ska köpa ett befintligt kafé eller om du ska starta ett eget. Om du funderar på att köpa, så bör du också fundera på varför kaféet säljs. Gör en noggrann sk due diligence! För att starta eget är den viktigaste frågan: vad skulle mitt kafé tillföra som inte redan finns?

Finansiering kan man lösa på många sätt. ALMI företagspartner har många förmånliga lån till nystartade företag.

Lycka till!

/Kristoffer

Citat:

Ursprungligen postat av: ardnas_

Hejsan,

Jag är en heltidsstuderande tjej som har planer på att öppna eget café. Köpa ett som redan finns eller öppna helt eget, vet jag inte än.
Hur ska jag gå tillväga? Hur sköter man finansieringen, samt finns det en möjlighet att få igenom detta trots att jag själv går på csn?

Tacksam för svar!
/Sandra

Inläggets betyg
Svara Svara med citat