Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Hur drar jag av momsen vid marknadsföring?

Inlägg 1 av 4

2012-01-04, kl 16:17

Stenåldersgatan 25

Stenåldersgatan 25

Inlägg: 33

Hur drar jag av momsen vid marknadsföring?

Hej!

Jag har bestämt mig för att marknadsföra mig via hitta.se och undrar hur jag drar utav momsen på fakturan.

Med vänliga hälsningar
Fredrik Nordkvist
citymålarna.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2012-01-04, kl 21:10

daniel234

daniel234

Inlägg: 78

Hur menar du när du säger dra av momsen på fakturan.

Jag förutsätter att du har en firma. Där bokför du ju alla dina intäkter och utgifter. Momsen bokför du på ingående respektive utgårnde moms. Sen får man månadsvis eller årsvis kvitta ingående mot utgående moms och då får du antingen tillbaka moms eller betala in.

/Daniel

www.Trendystuff.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2012-01-06, kl 17:51

Stenåldersgatan 25

Stenåldersgatan 25

Inlägg: 33

Hej daniel234 jo det är så att jag driver ett företag inom byggsektorn måleri närmare bestämt och har via hitta.se fått en offert på marknadsföringsförslag.

Offerten ser ut så här och min fråga är alltså vad jag ska betala samt hur jag drar utav momsen?

(summorna stämmer inte 100%)

Pris utan moms: 15,000:-

Moms: 3,700:-

Pris med moms: 20,000:-

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2012-01-09, kl 11:29

nimeide

nimeide

Inlägg: 3

Say good stuff is not cheap, but is different in http://www.ecinbox.com, their purpose is to co-existence of price quality, low price can buy good quality products, if you do not believe that waiting for quickly log in to confirm what I believe will not let you down, the last blessing happy every day。

Inläggets betyg
Svara Svara med citat