Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Revisor

Inlägg 1 av 7

2012-01-11, kl 09:17

T4Q

T4Q

Inlägg: 3

Revisor

Hej,

vad är det allmänna rådet till mindre AB omsättning under 3 miljoner. Ska man ha revisor eller inte? Om man ska ha det någon som kan tipsa om en prisvärdig revisor för oss med mindre AB med bara 1 anställd?

Mvh
Patrik

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2012-01-11, kl 14:33

akarsson

akarsson

Inlägg: 4

Hej!
Privat AB´s aktier skall vara minst 50 000 kr (förut 100 000 kr)
Publika minst 500 000 kr

Revisorskrav för AB:
-högst 1,5 Mkr i balansomslut
-Högst 3 anställda
-Högst 3 Mkr nettoomsättning

***Minst 2 uppfyllda 2 senaste åren

Det är ditt svar du ville veta.

Mvh
Redovisningsekonom

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2012-01-11, kl 18:16

tompilou

tompilou

Inlägg: 13

Hej.

Jag driver ett nystartat mindre AB med 1 anställd, och har valt att inte ha revisor än.
Om du väljer att inte ha revisor skulle jag ändå starkt rekommendera att låta någon oberoende hjälpa er med bokslutet så att det inte blir fel.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2012-01-11, kl 18:32

T4Q

T4Q

Inlägg: 3

Hej,
har du hittat någon som kan hjälpa dig med bokslutet till ett bra pris? Vet du ungefär vad det kostar?
Mvh
Patrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2012-01-11, kl 19:07

akarsson

akarsson

Inlägg: 4

Hej igen!

Jag kan gärna ta hand om ditt företags bokföring.

Tveka inte att mejla!

Mvh

Fikret

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2012-01-11, kl 19:18

tompilou

tompilou

Inlägg: 13

Har ni någon som sköter den löpande bokföringen eller gör ni det själva?

Det brukar vara ett timpris för bokslut(ca500-700kr/h) så totaltpriset beror på hur väl ni skött er löpande bokföring och hur stor omfattning ni har i verksamheten. (ex stort antal fakturor, komplicerad ägarstruktur, inventarier, lager osv)

Ett mindre ab utan konstigheter ligger nog på 2000-4000kr om ni gjort er löpande bokföring i ett bra program, och har alla papper i ordning. Första gången kan kosta lite mer eftersom konsulten inte känner till ert företag sen tidigare och det kan dyka upp en del frågor och stopp på vägen.
Jag såg reklam för nån redovisningsfirma som bjöd på bokslutet för nya kunder men kommer inte ihåg namnet... Sök på google så hittar du säkert nåt bra.

Jag sköter allt själv då jag arbetar med detta och har utbildning

mvh
Thomas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2012-01-12, kl 15:01

Balansekonomi

Balansekonomi

Inlägg: 200

En revisor gör bara revisionen av företaget (kontroll av företagets räkenskaper enligt god redovisningssed). Väljer ni att inte använda er av revisor så kan man använda sig av en redovisningskonsult som tar hand om hela "paketet". Har man ett AB så måste man skicka in en årsredovisning.

Jag hjälper er gärna med detta. Maila mig gärna så kan vi diskutera priset på den hjälp ni behöver.

Med vänliga hälsningar
Thomas
[email protected]

Thomas.B.
redovisningskonsult-balans.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat