Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 3

1 2 3
Forum Affärsidéer

Victoria's Secret till Sverige?

Inlägg 1 av 24

2011-11-10, kl 17:49

Avajta

Avajta

Inlägg: 5

Victoria's Secret till Sverige?

Kom på denna idé häromdagen.Hade vart kul att starta upp detta populära företag även i Sverige. Då jag själv har handlat produkter därifrån när jag varit i USA så vet jag vilka som är mina favoriter och så. Kan tänka mig att det finns fler som skulle uppskatta samma produkt som jag.

Vet dock inte hur man går till väga eller något sådant. Det får bli en senare fråga när jag väl kommit på en riktigt bra idé som jag vill genomföra.
Söker någon partner att jobba med. Helst inom Göteborgsområdet.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 24

2011-11-15, kl 12:40

Sugenpåeget

Sugenpåeget

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av: Avajta

Kom på denna idé häromdagen.Hade vart kul att starta upp detta populära företag även i Sverige. Då jag själv har handlat produkter därifrån när jag varit i USA så vet jag vilka som är mina favoriter och så. Kan tänka mig att det finns fler som skulle uppskatta samma produkt som jag.

Vet dock inte hur man går till väga eller något sådant. Det får bli en senare fråga när jag väl kommit på en riktigt bra idé som jag vill genomföra.
Söker någon partner att jobba med. Helst inom Göteborgsområdet.



Kan mycket väl vara en bra idé, Göteborg området har ingen direkt stark affär med intriktning på underkläder. speciellt inte med ett sådant starkt varunamn. har du sökt upp någon kontakt?

Jonas Johansson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 24

2011-11-15, kl 19:48

Avajta

Avajta

Inlägg: 5

Nej, tycker inte heller det. Skulle möjligen vara NK som har riktigt fina underkläder. Men då kostar det juh lite...
Victoria's Secret har helt ok priser, inte för mkt inte för lite.
Men som sagt, har bara spånat lite på egen hand. Vet inte riktigt vad jag velat göra utan har jobbat och försökt komma på något... Detta slog mig häromveckan på Korsvägen då jag såg en tjej med en påse från victorias secret...
Så ganska nytt.
Några idéer/förslag? ;)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 24

2011-11-16, kl 11:57

Järnis

Järnis

Inlägg: 1

Att öppna en VS butik i Göteborg är en trevlig tanke som jag själv varit inne på tidigare. Dessvärre finns inte den möjligheten f.n. då de inte har franchise och inte heller ger ut licens för direktförsäljning.

Om du skulle vara intresserad kan det däremot vara möjligt att sälja deras andra märke La Senza genom internationell franchise. Det finns kontaktuppgifter på deras hemsida om du vill läsa mer om det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 24

2011-11-16, kl 14:27

Avajta

Avajta

Inlägg: 5

Tack för tipset :)

Inne på VS hemsida? Kikade just men såg inte nått. Kan du länka?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 24

2011-12-31, kl 20:17

johanw

johanw

Inlägg: 10

Jag tror att en internetbutik är den bästa lösningen. I alla fall att starta med. Det kräver inte så stora ekonomiska risker. Jag har faktiskt varit inne på exakt samma idé tidigare då min fru beklagat sig allt för många gånger om att hon aldrig kan hitta fina, bra märkesunderkläder. Hon tycker inte att utbudet i Sverige är bra nog.

Jag skulle vara intresserad av att diskutera detta vidare med dig om du vill. Jag är själv en webbutvecklare som kan skapa webbutiker och är duktig på marknadsföring över internet.

Hör av dig om du känner för det!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 24

2012-01-02, kl 10:21

Avajta

Avajta

Inlägg: 5

Hej,
Absolut intresserad! :)
Jobbar för tillfället på Stena Line medan jag
funderar på vad jag vill göra i framtiden, drömmen e såklart att
någon gång vara sin egen chef! Men då jag känner mig väldigt mycket
som en nybörjare inom eget företagande skulle det kännas väldigt bra att
ha någon att starta upp något med!
Håller med din fru om att det är svårt att hitta snygga märkesunderkläder i Sverige, även andra kläder,
ofta så att man hittar mycket mer när man är utomlands.
Men som sagt, diskuterar gärna med dig! Känns som man kanske lättare kan komma på hur man "ska börja". Bor du i Göteborg?
//Anna

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 24

2012-01-02, kl 11:21

johanw

johanw

Inlägg: 10

Citat:

Ursprungligen postat av: Avajta

Hej,
Absolut intresserad! :)
Jobbar för tillfället på Stena Line medan jag
funderar på vad jag vill göra i framtiden, drömmen e såklart att
någon gång vara sin egen chef! Men då jag känner mig väldigt mycket
som en nybörjare inom eget företagande skulle det kännas väldigt bra att
ha någon att starta upp något med!
Håller med din fru om att det är svårt att hitta snygga märkesunderkläder i Sverige, även andra kläder,
ofta så att man hittar mycket mer när man är utomlands.
Men som sagt, diskuterar gärna med dig! Känns som man kanske lättare kan komma på hur man "ska börja". Bor du i Göteborg?
//Anna



Grejen är den att jag är från Göteborg men bur uppe i Sundsvall numera. Så det blir lite svårt att Pendla. Fördelen dock med internetbutiker är ju att man inte behöver vara på samma fysiska plats hela tiden. Jag har bland annat drivit mina affärer från Spanien, Grekland & andra varma länder när jag rest på semester under vinterhalvåret.

Men jag förstår givetvis att för din del kanske en fysisk person skulle kännas tryggare om du nu känner dig som en nybörjare på marknaden.

Har du fungerat på varifrån du skulle köpa in varorna ifrån? Har Victorias secret något reseller program? Jag har bara hittat en återförsäljare i Sverige (kan givetvis finnas fler) och hon har lagt ner sin verksamhet eftersom hon flyttat utomlands. För din del vore ju det väldigt bra. Frågan är ju bara vart närmaste återförsäljare finns. Är dom beredda att gå in i ett samarbete för att nå nya kunder genom dig? Inte omöjligt.

När det kommer till att skapa webbutik så vill jag varna för aktörer som skapar sådana sidor till hutlösa priser. Innan jag lärde mig själv hur man bygger, designar och skapar hemsidor/butiker så kom jag i kontakt med ett antal webbyråer som ville ha allt från 30 - 200,000 för bygget. Det blir givetvis billigare att anlita en frilansare men då ska man vara beredd på att den personen kanske inte tar ditt projekt på största allvar. (Har hänt mig flera gånger) Mitt råd till dig är att försöka hitta någon som du litar på som hjälper dig med bygget av sidan. En partner med goda kunskaper inom it vore kanske jättebra för din del om du vill starta e-butik.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 24

2012-01-18, kl 15:33

JenniferBrown

JenniferBrown

Inlägg: 2

Hej!
Jag var precis i USA och fick exakt samma tanke. Det kan ju verkligen inte vara helt omöjligt att starta upp en VSbutik i Sverige. Jag har lite planer på hur man skulle kunna bygga upp det. Maila mig på [email protected] så pratar vi mer! Jag bor i Stockholm för övrigt, men att åka till Gbg någon gång har ingen dött av!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 24

2012-01-18, kl 21:12

Avajta

Avajta

Inlägg: 5

Hej!
Slängde i väg ett mail till dig för en liten stund sen!
Ser fram emot att höra ifrån dig med dina planer :) känner mig helt hundra på att man inte enbart skulle satsa på deras underkläder i såfall, de har juh allt för många trevliga lotions också! Har funderat på om kanske en webbutik är det smidigaste att starta med, även om det hade varit önskvärt med en riktig butik såklart!
//Anna

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 3

1 2 3