Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Butik-i-butik-sidorna, var har de tagit vägen?

Inlägg 1 av 3

2012-01-24, kl 11:05

upnorth

upnorth

Inlägg: 36

Butik-i-butik-sidorna, var har de tagit vägen?

Jag har under 2011 lyckats skapa en rätt stor community kring skidbummande på facebook, men som jag vill utveckla till en fristående infosida med reklam och en nätbutik med diverse trycksaker.

Det förstnämnda kan jag fixa själv med wordpress, behöver bara lite inspiration och ork hehe. Vad gäller nätbutik skulle jag vilja hitta en tjänst som erbjuder att sköta allt mot en andel av försäljningen då jag mer eller mindre lever ett nomadliv nu och inte kan ha nåt lager hemma som t.ex. coolstuff.se eller mobillagret.com startade.

Hittade sådana tjänster för några år sen men trots mitt vassa googlande har jag inte lyckats igen. Hittar bara butiker där man kan ladda upp logga och beställa grejer privat, det ska finnas nätbutiker som säljer standardgrejer med din logo och sköter ALLT mot en del av vinsten vilket jag skulle vilja mjukstarta med.

Nån som vet nåt? :P

Världens bästa motto: Ja fan, jag är på!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2012-01-25, kl 03:39

firmaalw

firmaalw

Inlägg: 11

Nej, jag känner tyvärr inte till något sådant.

Det du skulle kunna göra är att sätta upp din egna webbshop och beställa från leverantören först när kunden har beställt. På detta sätt så minimerar du lagret, vilket alltid är bra eftersom det binder upp massa kapital i onödan, och dessutom så funkar väl det bättre för dig om du som du själv säger lever ett "nomadliv".
Du skulle kunna beställa till den adress som du just nu befinner dig på, och sedan bara skicka till kunden och dra vidare till nästa ställe.

Vi på Firma ALW kan hjälpa dig med en webbshop, vår taxa är 95 kr/timmen och vi skulle kunna fixa detta för en 4 - 5 000 kr.

Läs mer på www.firmaalw.se eller skicka ett meddelande här så kan du får mer information.

Lycka till!

www.firmaalw.se - Kvalitetsprogrammering för en billig peng!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2012-01-25, kl 07:08

upnorth

upnorth

Inlägg: 36

Tack, men jag måste lösa leverantörfrågan först, och så blir jag lite skeptisk när ni inte visar några case?

Dessutom är jag rätt insatt i alla open source CMSer och för samtliga finns det ju färdiga webbshop-lösningar att installera, så jag tror inte att jag kommer att spendera några extra kronor på den tekniska lösningen när OScommerce och liknande finns tillgängliga sedan länge.

Men om ni har jobbat med nån nätbutik tidigare får du gärna länka dit.

Världens bästa motto: Ja fan, jag är på!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat