Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Hur bäst marknadsföra en ny tjänst på webben?

Inlägg 1 av 6

2012-01-19, kl 12:07

carniz

carniz

Inlägg: 2

Hur bäst marknadsföra en ny tjänst på webben?

Hej,

Jag har nyligen lanserat ett bokningssystem på webben (http://www.bookatc.com). Min enkla fråga är: hur marknadsför man bäst en sajt som denna? Är det med Google adwords? Annonser på facebook? Eller gammaldags metoder såsom annonser i dagspressen och rundringning till presumtiva kunder?

Tips mottages tacksamt!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2012-01-19, kl 13:48

niklase

niklase

Inlägg: 191

Har du bra vinstmarginaler på din tjänst så hade jag satsat på google. Det har fungerat bäst för mig. Tänk på att det kan kosta väldigt mycket beroende på vilka sökord du vill synas på.

Behöver du en egen hemsida eller webbshop?
https://wpcms.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2012-01-19, kl 21:18

Claes79

Claes79

Inlägg: 2

Kör med gerilla marknadsföring om du vill spara pengar i början! Kom på en smart film som du kan sända på you tube med reklam för ditt företag! Gör en instruktionsfilm om något folk behöver veta mer om! Tänk utanför boxen. Men att nyttja sociala medier är superbra om du gör det på rätt sätt. En viktig sak är dock att du måste sticka ut och bli unik så du syns!!


w w w. khomloysweden.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2012-01-25, kl 11:11

Emil Frisk

Emil Frisk

Inlägg: 4

Hej!

Google adwords och FB annonser som du namner sjalv ar absolut nagot som ar viktigt, SEO osv kommer ocksa in i bilden. Kolla in Happdigital.com och maila garna om vi kan kora nagon kampanj till dig osv?

Tack,
Emil Frisk

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2012-01-26, kl 09:27

upnorth

upnorth

Inlägg: 36

Ta en vanlig frustrerande situation kring bokningar (typ problemet du anser dig själv ha löst) och skapa en facebook-sida med ett humoristiskt namn som kan locka en gemenskap, typ "Fan, fortfarande upptaget!?" som indirekt kan syfta på telefonkundservice eller nåt.

På sidan kan du och dina kunder diskutera olika FML-situationer där ett trevligt bokningssystem (ditt!) hade varit trevligt att ha och förhoppningsvis bygger du automatiskt upp en lojal kundkrets samtidigt som du har kul och får tips.

Annars skulle jag försöka lista ut hur dina kunder söker på lösningar för dessa problem på google och proppa sidan med bra meta-nyckelord: upptaget, smidiga bokningar, boka lätt, smidig kundbokning etc.

Inget av dessa förslag kostar mer pengar än lite arbetstid då och då, dessutom har folk betydligt större tillit till socialt- och organiskt rekommenderade tjänster än dem som blir annonserade.

Världens bästa motto: Ja fan, jag är på!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2012-01-26, kl 12:35

carniz

carniz

Inlägg: 2

Många bra (och inspirerande!) tips så här långt, tackar ödmjukast för all kunskap/ideer ni delat med er av!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat