Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Kan jag sälja min design?

Inlägg 1 av 1

2012-03-09, kl 14:33

HorseBusiness

HorseBusiness

Inlägg: 2

Kan jag sälja min design?

Då jag tror att det inte finns så många hästföretagare här, så blir detta en chansning, för tankar och hjälp kring detta behöver jag..

Jag har ca 10-15nya designer på hästtäcken, men har själv inte möjligheten att sy upp dem, för att sedan sälja dem, som det ser ut just nu. Tänkte då att jag kanske kunde sälja dessa designer till företag som gör sina egna täcken och se om dem är villiga att köpa min design?!

Kan man göra så och är företagen villiga att köpa en design sådär?

Då jag själv inte är något större ansikte utåt, dvs känd, som kan agera dragplåster för själva täcket vid marknadsföring, så vill företaget antagligen inte göra ett samarbete där mitt namn på täcket står eller visas med, så därför tror jag att dem skulle nappa på att istället köpa själva designen?! Har jag fel?

Om det nu skulle gå att sälja några utav mina designer, hur går jag då till väga och vad bör jag tänka på?

Det är nya täckesdesigner som inte finns på marknaden idag och medför bättre passform och därmed kraftigt minskad risk för skav!

Svara Svara med citat